Svečanosti početka radova na izgradnji tunela, čiji su investitori JP Autoceste FBiH, prisustvovali su najviši bh. zvaničnici, član Predsjedništva BIH Šefik Džaferović, predsjedavajući Vijeća ministara BiH Denis Zvidzdić, premijer Vlade FBiH Fadil Novalić, Adnan Terzić, direktor JP Autoceste FBiH, te zvaničnici iz BPK Goražde za koji je projekt gradnje tunela od historijske važnosti, jer Goraždani godinama čekaju na ispunjenje obećanja o gradnji brze ceste.
Premijer BPK Goražde Emir Oković podsjetio je da priča o povezivanju Goražda i Sarajeva traje jako dugo, ali da je ovaj dan izuzetno značajan za građane BPK
- Ono što je bilo naše opredjeljenje jeste da po prvi put u skladu sa nekim projektnim ciklusom, ovu priču dovedemo do samog kraja. Bitno je da smo za ove četiri godine uspjeli obezbijediti političke odluke, procedure i značajan dio finansijskih sredstava da bi započeli radovi na najvažnijem objektu na toj trasi, a to je tunel Hranjen. Ono što je bitno u ovom projektu je prije svega ekonomsko povezivanje BPK sa Sarajevom, jer imamo jako potentnu privredu. Znamo koji je nivo troškova naše privrede odnosno transporta obzirom da trenutno izvozimo robe u preko 50 zemalja tako da je ovo jedan projekat ekonomski, ali i historijski. Ovo je jedan od najvećih infrastrukturnih projekata koji se dešava na ovom prostoru – kazao je Oković.
Naglasio je da je građevinski kamp završen, betonske baze i sve ostalo potrebno za ovaj zahtjevan projekat. Po njegovim riječima, poštuje se dinamički plan. Investitor je preduzeće Autoceste FBiH, a izvođač radova, firma Euroasfalt, za probijanje tunela i postavljanje primarne podgrade ima rok od 36 mjeseci.
- Ovih dana izabran je nadzor čime su se stekli uslovi da ozvaničimo početak radova. U toku su razgovori sa OPEC-ovim fondom koji je pozitivno odgovorio u odnosu na kreditna sredstva za drugu fazu. S obzirom na entitetske i državne procedure, do kraja godine očekujemo rapisivanje poziva za LOT 2 što zaokružuje cijelu priču na nekih četiri do pet godina što je realno za projekat ove vrste koji bi ukupno trebao koštati oko 180 miliona KM, dok prva faza košta 80 miliona sa PDv-om – podsjetio je Oković.
Premijer FBiH Fadil Novalić istakao je da će projekat sigurno biti doveden do kraja, ocjenjujući da postoji više izvora finansiranja.
- Ostaje da obezbjedimo drugu fazu projekta a to su ceste od tunela prema Goraždu i od tunela do Prače, odnosno granice sa RS-om. To je sljedeći zadatak i mislim da postoji više izvora u kantonalnim preduzećima, direkcijama koja su novom akcizom dobili tri feninga samo za brze ceste, u tom smislu bi se trebali udružuti Kanton Sarajevo i BPK Goražde. Drugi izvor može biti da osim Autocesta to budu i Ceste FBIH jer one su nadležne za magistralne ceste, da promijenimo plan investiranja. Treći izvor je ponovo federalni budžet koji će u svemu tome biti najizdašniji. Uglavnom, niko ne može prisuštiti sebi luksuz da dadne 60 ili 80 miliona i da poslije to sve napusti. Svakako će ovaj projekat biti doveden do kraja, ma na koji način. Budžetski ili putem kreditiranja on mora biti završen zato što nam je to namjera i zato što to stanovnici BPK Goražde zaslužuju – kazao je Novalić.
Član Predsjedništva BiH Šefik Džaferović istakao je da je riječ o generacijskom projektu.
- Njime se ispunjava želja građana ovog dijela BiH da im se omogući brža komunikacija između Sarajeva i Goražda. Danas je početak realizacije ovog, kako ga ja nazivam, generacijskog projekta. Želim prije svega zahvaliti ljudima koji žive u ovom dijelu BIH, jer da nije bilo te njihove želje da se uđe u realizaciju projekta, do toga sasvim sigurno ne bi došlo, i sa druge strane, Vladi FBIH i svima koji su učestvovali da se osigura finansijska konstrukcija za prvu fazu ovog projekta. Želim da se osiguraju sredstva i za ostale faze i to će sasvim sigurno biti urađeno i da se objekat završi u planiranom roku – kazao je Džaferović.
Načelnik Općine Pale u FBiH Asim Zec naglasio je da ovaj projekat otvara novu epohu ovoga kraja i nove mogućnosti na ovim prostorima.
- Tamo gdje nema prometa roba i ljudi, teško je zadržati i mlade da žive i stvaraju. Imamo mnogo resursa posebno prirodnih i čim se oni iskoriste ljudi će imati od čega da žive na ovim prostorima – poručio je Zec.
Izgradnjom puta udaljenost od glavnog grada BiH do grada na Drini bit će smanjena sa sadašnjih 95,6 na 56 kilometara, a vožnja od Sarajeva do Goražda trajala bi svega 45 minuta.
Prije svečane ceremonije na portalu budućeg tunela, brojne delegacije položile su cvijeće na spomen obilježja šehidima i palim borcima u odbrambeno-oslobodilačkom ratu 1992-1995. godina i na partizanskom spomen obilježju u Prači i Hrenovici.
Biznis.ba / FENA