Električna vozila postaju popularnija zbog brojnih prednosti u odnosu na vozila s benzinskim i dizel motorima. Uvoz električnih i hibridnih automobila u Bosni i Hercegovini raste, a infrastruktura za punjenje se unapređuje.
Kompanija e-GO Pure Motion, koja je pionir elektromobilnosti na bh. tržištu, nudi ekološki održivo rješenje smanjujući potrebu za posjedovanjem automobila.
Direktor kompanije e-GO Pure Motion Senad Misimović za Bloomberg Adriu kaže kako e-GO carsharing nije samo segment javnog prevoza, već predstavlja potpuno novi pristup vožnji - održiv, ekološki prihvatljiv i prilagođen potrebama modernog društva.
Međutim, Misimović naglašava da je vizija kompanije promovisati svijest o korištenju električnih vozila kako među korisnicima tako i poslovnim partnerima i potaknuti ih da razmišljaju o alternativama poput carsharinga umjesto korištenja vlastitih vozila.
- Carsharing je prilika jer je cijena adekvatna usluzi, parking je rezervisan, korisnička služba prati čitav tok vožnje i uvijek je na usluzi. Mi želimo definitivno da što veći broj korisnika proba električna vozila.
Električna vozila donose niz prednosti u poređenju s vozilima s unutaršnjim sagorijevanjem.
Ekološki gledano, ona pružaju značajno smanjenje emisija štetnih plinova tokom vožnje, čime doprinose očuvanju okoliša i smanjenju onečišćenja zraka. Osim toga, smanjenjem ovisnosti o fosilnim gorivima, električna vozila igraju ključnu ulogu u borbi protiv klimatskih promjena - navodi Misimović.
Dodaje također da je ekonomski, vožnja električnih vozila jeftinija zbog nižih troškova punjenja i održavanja, što ih čini atraktivnijim izborom za mnoge vozače te da tehnički gledano, električna vozila nude visoku učinkovitost, brzi odziv na ubrzanje te manje vibracija i buke tokom vožnje.
Carsharing nije konkurencija alternativnim prijevozima taksiju ili rent-a-car uslugama. U tom kontekstu misija carsharinga je olakšati život porodicama i pojedincima kroz praktične i ekološki osviještene alternative, prenosi Fena.
Od starta projekta u junu prošle godine vozila su bila dostupna samo u Kantonu Sarajevo. U narednim mjesecima korisnici će moći voziti do Konjica, Mostara, Olova, Kaknja, Zenice, s tim da vozila moraju biti vraćena na neku od označenih lokacija u Kantonu Sarajevo.
U protekloj godini, Bosna i Hercegovina je zabilježila porast uvoza električnih i hibridnih automobila, uz istovremeno unapređenje infrastrukture za njihovo punjenje.
Prema podacima koje je dostavila Uprava za neizravno oporezivanje BiH, tokom 2023. godine uvezeno je 240 električnih automobila, što predstavlja značajno povećanje u odnosu na prethodnu godinu
U februaru ove godine usvojena je Odluka o privremenoj suspenziji i smanjenju carinskih stopa za uvoz novih električnih i hibridnih automobila do kraja 2024. godine.
Ova odluka praktično produžuje razdoblje važenja prethodno donesene odluke u skladu sa Zakonom o carinskoj tarifi BiH, te će imati značajan utjecaj na tržište vozila, piše Bloomberg Adria.
Mreža punjača je ključni dio strategije kompanije koja se neprekidno prilagođava potrebama tržišta. Misimović ističe da bez adekvatne infrastrukture disperzije mreže punjača poslovanje ne može biti održivo.
- Nije uopšte jednostavno postaviti punjače - u bilo kojoj državi, ne samo u BiH. Mnogo je prepreka, ali smo naišli na jedan optimalan odgovor institucija, u nekim slučajevima iznimno korektan odgovor institucija. Bili smo uporni i rezultat toga je da već imamo respektabilnu mrežu punjača u Kantonu Sarajevo, kaže Misimović.
Vjeruje također da bi uz pomoć olakšica i adekvatnih zakona bh. tržište moglo doživjeti procvat u prodaji električnih automobila.
Ciljna grupa carsharing usluge su korisnici u dobi od 19 do 39 godina, s posebnim naglaskom na uključivanje žena. Veliki potencijal vide u ohrabrivanju žena da koriste carsharing usluge.
Kako kaže Misimović, postoji mnogo razloga zbog kojih se žene trebaju odlučiti da voze električno vozilo upravo kada im to treba - da imaju rezervisana parking mjesta i da su potpuno sigurne jer imaju na raspolaganju korisničku podršku.