BiH

Promocija slabost turizma, informacije ne dopiru do potencijalnih gostiju

Autor: Biznis.ba
Promocija slabost turizma, informacije ne dopiru do potencijalnih gostiju

Vanjskotrgovinska komora Bosne i Hercegovine radi na uspostavljanju što bolje suradnje i razmjene iskustava sa zemljama koje imaju dugu tradiciju bavljenja i razvoja turizma kao što su Hrvatska, Slovenija, Turska...

Također, potiče i pristupanje projektima Adria inicijativa, a najsvježiji primjer za to je projekt spajanja UNESCO gradova i lokaliteta, te njihova uvrštavanja u turističke ponude Bosne i Hercegovine.

- Uloga Vanjskotrgovinske komore BiH u razvoju bh. turizma je zaista višestruka i raznovrsna, od organiziranja zajedničkih nastupa na turističkim sajmovima do organizacije B2B sastanaka, organiziranja poslovnih foruma, te specijaliziranih konferencija i radionica - kazali su Feni u VTKBiH.

VTKBiH je u proteklom periodu organizirala nastup na sajmu turizma u Varšavi, koji je rezultirao porastom dolaska gostiju iz Poljske, prvenstveno u Međugorje i Neum, ali i u druge dijelove BiH, potom turističku konferencija u suradnji s Ambasadom Slovenije u Sarajevu povodom Svjetskog dana turizma, o temi Održivog turizma na kojoj sudjelovale brojne domaće i slovenske firme iz oblasti turizma.

Organiziran je i Poslovno-turistički forum u Hašemitskoj kraljevini Jordan, a u suradnji s ambasadom BiH u Amanu, gdje je sudjelovalo 12 turističkih firmi iz BiH, te 20 turoperatera i agencija iz Jordana kojima je Bosna i Hercegovina zanimljiva kao turistička destinacija.

Takođe, u 2019. godini VTKBiH su posjetile delegacije iz NR Kine iz grada Nanjinga, s kojom su organizirali B2B sastanke, te su gosti iz Kine u bili impresionirani kvalitetom i raznovrsnošću bh. turističke ponude.

Sektor turizma ima uticaja na mnoge druge uslužne sektore i proizvodne industrije, kao što su prehrambena industrija, građevinarstvo i finansijske usluge.

Njegov uspjeh je blisko povezan sa slikom zemlje, njene političke i ekonomske stabilnosti te kvaliteta njene transportne infrastrukture (aerodromi, ceste i željeznice) i informatičkih usluga (rezervacije, hosting, informacije).

Uočljivo je da BiH ima nesporno prirodno bogatstvo, kao i kulturne, istorijske i vjerske lokalitete koji su privlačni stranim turistima. Većina gostiju dolazi iz okruženja, odnosno onog prvog kruga zemalja koje razumiju Bosnu i Hercegovinu i imaju više informacija nego turisti iz drugih dijelova svijeta - navode iz VTKBiH.

Međutim, kako upozoravaju to je samo po sebi pokazatelj da je promocija jedna od slabih tačaka sektora turizma i da informacije ne dopiru do potencijalnih gostiju.

Mnogo toga je potrebno sektoru turizma, koji srednjoročno ali i dugoročno gledano, može pomoći u zapošljavanju ljudi i promociji drugih proizvoda iz BiH, zaključuju u VTKBiH.

U 2019. godini turisti su u BiH ostvarili 1.640.717 posjeta i 3.371.322 noćenja, dok su 2009. godine - prije 10 godina Bosnu i Hercegovinu posjetila 572.634 turista koja su ostvarila te godine 1.268.173 noćenja tako da je za 10 godina broj turista u BiH povećan za više od milion, a noćenja za više od dva miliona.

Biznis.ba / FENA