Nenad Ljubojević je svake sedmice na terenu, a zadruga “Uvac-Rudo” kojom rukovodi proširila je svoje aktivnosti, proizvodnju i tržište, pa je svaki dan izazov za stići sve obaveze. Međutim, rezultata ima. Proizvodi iz Rudog pristigli su na police velikih tržnih centara, a i Nenad je jedno od prepoznatljivih lica kampanje “Rado imamo domaće”.
- Zadruga je podigla profitabilnost kroz nabavku opreme uz podršku USAID/Sweden FARMA II projekta. Sada imamo tehnologiju da razdvojimo četiri kategorije maline po kvaliteti: IQF, rolend, grits i block, koje se onda dalje raspoređuju za različite namjene i pripremu. Uspjeli smo podići učešće IQF malina na 60 posto kao rezultat unapređenja i uvođenja savremenih praksi - poručuje Ljubojević.
U 2018. je zadruga otkupila 278 tona maline, što je bilo umanjenje u odnosu na 2017. kada je otkup prešao 400 tona – kada je bilježeno značajno uvećanje u odnosu na 2016. godinu. Međutim, zadruga je uprkos izazovima, uspjela očuvati saradnju sa svim proizvođačima, te i danas sarađuje sa njih 200.
- Uveli smo HACCP standard, podržali smo 15 proizvođača u implementaciji GLOBALGAP standarda. Nužno je da pratimo te procedure i certifikaciju kako bismo bili konkurentni na domaćem, a posebno na međunarodnom tržištu. Danas se naši sokovi i džemovi prodaju u Sarajevu i Banjoj Luci, ponosan sam na činjenicu što naša zadruga danas šalje jednu pozitivnu poruku iz Rudog - zaključio je Ljubojević, saopćeno je iz USAID/Sweden FARMA II projekta.
(FENA)