Njemačka željeznička mreža će trebati do 150 milijardi eura do 2034. za nadogradnju.

Čak će i skromne inicijative za modernizaciju postojeće njemačke željezničke mreže i poboljšanje digitalnih tehnologija zahtijevati dodatnih 80 milijardi eura (87 milijardi dolara) do 2034., prema internim dokumentima u koje je dpa imala uvid u četvrtak.
Postoje "velike rupe, posebno od 2028. nadalje" u financiranju obnove infrastrukture, navodi se u dokumentima pripremljenim za nadzorni odbor željezničkog operatera Deutsche Bahn.
No, trebat će gotovo dvostruko više novca ako se želi proširiti željeznička mreža, uključujući novogradnju, i ubrzati digitalna transformacija.
Za takve dodatne mjere moglo bi biti potrebno do 150 milijardi eura do 2034.
Njemačka željeznička mreža stari i nema dovoljno sredstava, što dovodi do stalnih kašnjenja. Kao odgovor na to, Deutsche Bahn u državnom vlasništvu pokrenuo je sveobuhvatan opći program modernizacije 2024. godine, uključujući poboljšanje preko 40 koridora s velikim prometom, prenosi SEEbiz.
Ali dugoročno financiranje projekata željezničke infrastrukture ostaje neizvjesno.
Njemački konzervativni blok i socijaldemokrati lijevog centra, koji su u pregovorima o formiranju vladajuće koalicije, dogovorili su se o posebnom fondu za infrastrukturu finansiranom iz duga, od kojeg bi Deutsche Bahn mogao imati koristi.
Plan bi zahtijevao ustavne promjene, za koje bi bila potrebna dvotrećinska većina u oba doma parlamenta. I, kao i nadolazeća koalicijska vlada, predloženi fond od 500 milijardi eura također još nije dovršen, što znači da nije jasno koliko će biti dodijeljeno modernizaciji željeznica.
U dokumentima se predlaže da se, kao prvi korak, modernizira postojeća mreža, uključujući postaje. Drugi korak trebao bi biti postavljanje temelja za više digitalnih kontrola i sigurnosne tehnologije. Treći korak bila bi izgradnja i proširenje nove pruge.