
Prošla, 2024. bila je slabija poslovna godina za njemačke proizvođače odjeće. Tekstilna industrija posebno je pogođena padom važnog izvoznog sektora.
Situacija je "zabrinjavajuća", rekao je direktor modnog udruženja GermanFashion Thomas Lange (Thomas).
Prihodi od izvoza lani su nominalno pali za 7,5 posto, dakle bez poskupljenja proizvoda.
Pao je i inače stabilan izvoz u susjedne zemlje Evropske unije, poput Francuske, Italije, Belgije i Češke.
U tim je zemljama, kažu iz udruge, u posljednje vrijeme zatvoreno mnogo dućana pa je kupaca sve manje.
Dodatni razlog za pad izvoza je sve veća popularnost azijskih online trgovina poput Shinea i Temua, rekao je Lange.
Izvoz, koji čini 40 posto ukupnog prometa, pokretačka je snaga uspjeha njemačke tekstilne industrije. Najveću zaradu ostvaruju na stranim tržištima, navodi se u izvještaju.
Najveća izvozna tržišta ostala su Poljska, Švicarska i Austrija. Poslovanje u Njemačkoj bilo je relativno stabilno, uz blagi pad od 0,9 posto.
Prošle godine proizvođači su uspjeli povećati svoje prihode zahvaljujući naglom rastu cijena. No, sada bilježe pad - ukupan prihod nominalno je smanjen za 3,7 posto, na 6,6 milijardi eura, prenosi SEEbiz.
Najveći gubitak je u najvažnijem segmentu koji uključuje veste, majice, košulje, bluze, hlače, jakne i haljine.
S druge strane, porasla je prodaja radne i zaštitne odjeće.
Uprkos tome, raspoloženje u industriji nije dobro, rekao je predsjednik udruge Oliver Seidensticker.
Tokom 2024. godine bilo je više stečajeva i zatvaranja poduzeća nego prethodne godine. Najpoznatiji slučaj bio je Esprit. Broj proizvođača odjeće s najmanje 50 zaposlenih smanjio se za sedam posto, na ukupno 77.
Kod manjih firmi pad je bio još izraženiji, navodi se.
Udruga GermanFashion predstavlja oko 350 firmi u sektoru, uključujući Hugo Boss, Adidas, Brax i Marc O'Polo.
Teška vremena trenutno pogađaju i modne trgovce. U problemu su jer potrošači štede, a firme se žale na visoke troškove energije, kirija i plata.