Stručnjak njemačkog ADAC-a izračunao koliko će koštati benzin i dizel u 2025. godini
Prema riječima Christiana Laberera, stručnjaka za tržište goriva iz njemačkog ADAC-a, u 2025. se ne očekuju značajni skokovi cijena, pod uslovom da ne dođe do velikih kriza.
“Dokle god nema većih poremećaja, cijene će ostati stabilne,” izjavio je Laberer.
Prema prosječnim podacima za 2024., cijena litre benzina E10 iznosila je 1,74 eura, dok je litra dizela bila 1,65 eura u Njemačkoj. Male promjene u posljednjim danima godine neće značajno utjecati na ove prosjeke u Njemačkoj, piše Fenix Magazin.
Ako se trend stabilnih cijena nastavi, 2025. bi mogla biti nešto povoljnija za vozače u usporedbi s 2024., jer su krajem godine cijene bile nešto niže od godišnjeg prosjeka, prenosi Jutranji.
Međutim, Laberer smatra da povratak na nivo cijena od 1,30 ili 1,40 eura po litri nije realan. “Ipak, mnogi potrošači trenutne cijene ne doživljavaju kao lično bolne jer su tokom početka rata u Ukrajini svjedočili znatno višim nivoima – preko 2 eura po litri, dodao je. Slične ekstremne skokove, barem kratkoročno, ne očekuje.
Gorivo 2025: Stabilnost uz male promjene, ali CO2 naknada donosi nove troškove
Prognoze za tržište cijena goriva i dalje ostaju izazovne, ističe Christian Laberer, stručnjak za tržište goriva iz ADAC-a. Ključni faktori ostaju cijena nafte i tečaj između dolara i eura, što je ove godine uzrokovalo oscilacije veće od 20 centi. Primjerice, najskuplji dan za benzin E10 bio je 17. april, s prosječnom cijenom od 1,867 eura po litri, dok je najjeftiniji bio 1. oktobar s 1,631 eura. Diesel je bio najskuplji 13. februara (1,767 eura), a najjeftiniji 18. septembra (1,523 eura).
Nafta pod pritiskom
Cijene nafte tokom 2024. odražavale su slabiju potražnju zbog privrednog usporavanja u Evropi i Kini, uprkos nesigurnostima poput sukoba na Bliskom istoku i rata u Ukrajini. Budući da proizvodnja nafte nije bila poremećena, cijene su ostale relativno stabilne. Stručnjaci ne očekuju značajan rast cijena ni 2025., posebno zbog usporenog oporavka kineske ekonomije i rasta elektromobilnosti koji smanjuje potražnju za naftom.
Dodatan pritisak na cijene mogao bi doći iz SAD-a, gdje novoizabrani predsjednik Donald Trump planira proširiti proizvodnju sirove nafte. Međunarodna agencija za energiju (IEA) također predviđa višak ponude na tržištu u 2025.
CO2 naknada donosi male, ali primjetne promjene
Jedna promjena koja je već sigurna jest povećanje CO2 naknade od 1. januara 2025., s 45 na 55 eura po toni, što će cijenu goriva povećati za oko 3 centa po litri. Prema ADAC-u, ukupni trošak CO2 naknade u 2025. bit će oko 15,7 centi po litri benzina i 17,3 centi po litri dizela, ovisno o udjelu biogoriva.
Vozačima benzinskih automobila preporučuje se razmotriti E10, koji je u prosjeku 6 centi jeftiniji po litri od klasičnog benzina E5. Većina vozila podržava E10, no i dalje postoji zabluda da može oštetiti motor.
“Austrija je već ukinula E5 bez ikakvih problema za automobile,” navodi Laberer.
Međutim, ukidanje E5 u Njemačkoj trenutno nije izgledno. Laberer upozorava da bi to moglo dovesti do prelaska na skuplje gorivo, poput Super Plus, čime bi se izgubila cjenovna prednost E10. Trenutni povoljniji status E10 djelomično je rezultat obaveza proizvođača da ispunjavaju kvote za biogoriva.
Iako se cijene goriva u 2025. očekuju stabilnima, vozači će osjetiti blagi porast zbog CO2 naknade. Oni koji traže uštede mogu razmotriti E10 i pametnije planirati vrijeme za točenje goriva.