Sve više restorana uvodi naknadu za nedolazak ako se gosti ne pojave uprkos rezervaciji.
Domaćini se boje finansijskog gubitka, a kako javlja "Focus.de", jedan od restorana koji su uveli ovakvu praksu je restoran “bi:braud“ u Ulmu.
Sto je postavljen, vino je otvoreno i jelo pripremljeno – samo gosti nedostaju. Ugostitelji se plaše ovakvog scenarija, posebno u elitnom sektoru, jer za njih znači nenadoknadiv ekonomski gubitak.
Prema Njemačkom udruženju hotela i restorana (Dehoga), povećao se broj takozvanih nedolazaka, tj. nepojavljivanje iako imaju rezervaciju ili otkazivanja u vrlo kratkom roku.
Prema riječima Kristiana Helera iz Njemačkog vijeća za bonton, obveza se kompenzuje “strahom od bolje opcije”. Ljudi se boje obvezati se i sve opcije drže otvorenima do posljednjeg trenutka.
- Sve je uobičajeno da ljudi rezervišu nekoliko restorana i u kratkom roku odluče: Ići ćemo tamo. Prazni stolovi su posebno neprijatni, posebno za restorane s manjim brojem stolova, s posebno kvalitetnim jelovnikom, tj. s visokom ijcenom robe, s dugim rokovima rezervacije i nedostatkom gostiju. Nije moguće ustupiti prazan stol drugim gostima”, kaže somelier Holger Baier.
U restorani “bi:braud” gosti dobijaju informaciju o otkazivanju uz ostale detalje željene rezervacije putem e-pošte. Zbog toga moraju ponovno potvrditi rezervaciju na portalu za rezervacije i priložiti svoju kreditnu karticu.
Osim toga, informacije o naknadama za nepojavljivanje ili kasno otkazivanje pojavljuju se kao skočni prozor prilikom rezervacije. Neki restorani ponovno zovu svoje goste na dan posjeta i pitaju dolaze li. Uz takav lični razgovor, jednostavno nepojavljivanje postaje teže.
Naknada za nepojavljivanje u restoranu u Ulmu postoji već dvije godine, ali prema Baieru zapravo je naplaćena samo dva puta. “Srećom imamo pouzdane goste”, kaže Holger Baier.