Jednak tretman za sve

Novi zakon o zaštiti potrošača FBiH u završnoj fazi

Autor: Biznis.ba
Novi zakon o zaštiti potrošača FBiH u završnoj fazi
Foto: Ministarstvo trgovine FBiH

S ciljem stvaranja uvjeta za jednak tretman, kako potrošača tako i trgovaca, na jedinstvenom prostoru Federacije Bosne i Hercegovini i daljnjeg usklađivanja s regulativom Europske unije, Federalno ministarstvo trgovine uz podršku projekta EU4CS (EU4CivilSociety) započelo je izradu novog zakona o zaštiti potrošača.

Radna grupa sastavljena od predstavnika Federalnog ministarstva trgovine, predstavnika udruga potrošača i civilnog društva na dvodnevnom je seminaru u Konjicu, priopćeno je Federalnog ministarstva trgovine.

Cilj je da uz podršku projekta EU4CS, u dva dana intenzivnog rada, dovrši radna verzija zakona koji bi se uskoro trebala naći u parlamentarnoj proceduri.

Osnovni princip je usklađivanje sa EU direktivama u oblasti zaštite potrošača i standardima obavljanja trgovačke djelatnosti.

- U Evropskoj uniji zakonodavstvo o zaštiti potrošača je značajno promijenjeno, te je kroz brojne nove direktive odgovoreno na nove tržišne okolnosti. Zbog toga postoji potreba da bude osigurana usklađenost bh. zakona sa značajnim promjenama u okviru pravne stečevine EU. To nas je opredijelilo da se krene u izradu zakona na federalnoj razini, koji će detaljnije urediti ovu oblast i uskladiti s inoviranim europskim direktivama - kazao je federalni ministar trgovine Amir Hasičević.

Do sada su Federacija kao i Brčko distrikt koristili pravni okvir za zaštitu potrošača sadržan u Zakonu o zaštiti potrošača BiH, a u Republici Srpskoj primjenjuje se entitetski zakon iz ove oblasti.

Važeći bh. zakon je usvojen 2006. godine od kada se zakonodavstvo o zaštiti potrošača u BiH nije mijenjalo, izuzev manje izmjene u 2015. godini, podsjećaju iz Federalnog ministarstva trgovine.

U Mišljenju Europske komisije o zahtjevu Bosne i Hercegovine za članstvo u EU od 29. svibnja 2019. godine i pratećem Analitičkom izvještaju ocijenjeno je da je BiH u ranoj fazi pripremljenosti u oblasti zaštite potrošača te da posebnu pažnju treba posvetiti usklađivanju zakonodavstva o zaštiti potrošača na svim razinama s acquisem i osiguravanjem njegovog pravilnog provođenja.