Regija

Cijene u supermarketima u Crnoj Gori veće i do 40 odsto

Autor: Biznis.ba
Cijene u supermarketima u Crnoj Gori veće i do 40 odsto

Postalo je pravilo da početak ljetne turističke sezone na primorju obilježi i porast cijena u trgovinama. Ovoga puta, ako je suditi po reakciji potrošača, ali i po istraživanju Radio Jadrana iz Herceg Novog, došlo je do drastičnog skoka cijena mnogih artikala, u prosjeku od 20 do 40 odsto.

Mještani i turisti s razlogom negoduju. Cijene osnovnih namirnica su previsoke za prosječnog građanina, pričaju nam ljutito u anketi koju su napravili na glavnom gradskom trgu u Novom:

"Užasno su porasle cijene da se više ne može kupiti ni hljeb niti mlijeko. Dva puta je za mjesec dana došlo do skoka. Samo mlijeko, koje sam plaćala 60 centi, sada je 70 centi. Hljeb, koji sam kupovala za 29 centi, sada dajem 40 centi", navodi jedna penzionerka, koja kaže da sa 250 evra jedva preživljava. Zato uvijek i kupuje najjeftinije namirnice.

"Svake sezone cijene rastu, a ove baš drastično. Naredne godine možemo očekivati nastavak poskupljenja, a plate i penzije ne mrdaju", priča rezignirano jedan sugrađanin.

"Nevjerovatno je sve otišlo, hrana, sanitarije, kozmetika… to je već divljanje. Najgore je što ćemo sve to plaćati i kada odu turisti. Trgovci su stvarno pretjerali. Bezobrazluk", srdita je Novljanka.

"Najviše su poskupjeli suvomesnati i mliječni proizvodi, sokovi, hrana za djecu, zatim voće i povrće, koje je daleko skuplje nego u ostalim gradovima. Sve je poskupjelo, čak i voda. Strašno", dodaje njena prijateljica.

"Visoke cijene ne odgovaraju ni domaćima niti turistima. Trebalo bi da se zapitamo kakvu poruku šaljemo gostima od kojih većini na primorju zavisi egzistencija. Oni se žale, a žalimo se i mi. Oni odoše, a nama ostadoše nagrđene cijene u svim radnjama", primjećuje i mladi bračni par.

Turistima koji stižu iz evropskih zemalja sve je podnošljivo, čak i povoljnije, međutim, onima iz regiona kupovina u hercegnovskim trgovinama je često šokantna:

"Povrće i voće, prehrambene namirnice, garderoba, u Herceg Novom su skoro duplo skuplji. Prinuđeni smo da dobro pazimo gdje kupujemo, jer smo već prvog dana uočili različite cijene istih artikala u marketima. Ponešto suvomesnato smo i donijeli sa sobom", kaže jedan turista iz Sarajeva.

Herceg Novi ima razgranatu trgovinsku mrežu, konkurencija je velika, ali niko od velikih trgovinskih lanaca očigledno nije odolio izazovu veće zarade u sezoni. Jer, svi su korigovali cjenovnike.

I reporteri Radio Jadrana uvjerili su se da su etikete s novim, višim cijenama na većini proizvoda u marketima.

Iz marketing službe "Volija" kažu da je "došlo do porasta troškova, što rezultira neminovnim povećanjem cijena". Navode da neće biti novih poskupljenja tokom sezone, a sa njenim okončanjem cijene velikog broja artikala će vratiti na pređašnje stanje.

Na pitanje Radija Jadran koliko je ukupnog asortimana u procentima poskupjelo, iz kompanije "Voli trade" DOO kazali su da poskupljenje nije linearno.

"Poskupjeli su pojedinačno artikli, u skladu sa našom analizom stanja na tržištu i aktivnostima konkurencije. Najmanje povećanje cijena je primijenjeno na proizvodima koji spadaju u osnovne životne namirnice, kao i na proizvodima čija nabavna cijena nije povećana", naveli su iz "Volija".

To što u marketima iste kompanije, u jednom gradu, prodaju iste proizvode po različitim cijenama u "Voliju" objašnjavaju različitim formatima marketa  "veliki marketi imaju diskontnu ponudu i veći obrt, mali, kvartovski marketi koji su na turistički atraktivnim lokacijama su u drugoj cjenovnoj kategoriji, što je praksa svuda u svijetu".

Biznis.ba