Da li bi Pelješki most izdržao udar velikog broda? Evo šta kažu stručnjaci
Stručnjaci su govorili za HTV o tome da li bi Pelješki most mogao izdržati udar kontejnerskog broda od 300 metara.
Naime, u utorak je u Baltimoru kontejnerski brod dug 300 metara udario u most i u nekoliko sekundi most se prepolovio, srušio i za sobom na dno rijeke povukao nekoliko kamiona i automobila.
Spasilačke službe i dalje tragaju za nestalim radnicima i putnicima iz vozila, a traga se i za odgovorima zašto je došlo do ovakve katastrofe i je li se mogla izbjeći.
Most je izgrađen 1977. godine, dug je čak 2,6 kilometara i predstavlja žilu kucavicu, preko njega se godišnje preveze 11,5 miliona vozila.
Gordana Hrelja Kovačević, diplomirani inžinjer građevine, rekla je da se radi o čeličnom mostu. Stubovi su, kao i temelji, armirano-betonski.
Tvrdi se da je most projektovan po svim važećim propisima. Ali, od tada su se brodovi povećali. I masa brodova se povećala za čak 50 posto. Kad se brod projektuje, postoje propisi.
“Kod nas su važeće evropske norme, odnosno hrvatske norme, koje su preuzete od evropskih, a koje definišu veličinu na koju moramo dimenzionirati most koji projektujemo", poručila je.
Hrelja Kovačević naglasila je da ispitivanja ne postoje. To nije dio standardnih ispitivanja. Novi mostovi se ispituju na saobraćajno opterećenje.
"Što se tiče udara broda, nema ispitivanja. Međutim, mostovi se preračunavaju, Pelješki most je preračunat na udar broda. Ne na udar ovako velikog broda, on je preračunat na udar srednjeg broda, dužine stotinjak metara. Tamo su također predviđene određene mjere zaštite, što je također bitno", istakla je Kovačevićeva, prenosi Index.hr.
Na Pelješkom mostu su gumeni, rotacioni odbojnici na stubovima, koji se nalaze uz plovni put. Nesreće se događaju kada brod skrene s plovnog puta.
Katastrofa koja se dogodila na mostu u Baltimoru imat će posljedice na tamošnju ekonomiju jer je taj most ionako bio usko grlo za prevoz raznih roba, posebno ugljena.
Gordana Hrelja Kovačević rekla je da se teško može govoriti o rekonstrukciji mosta, odnosno vjerovatno će se graditi novi.
Gradnja novog mosta mogla bi trajati manje od tri godine jer je hitan slučaj. Navodno, most u Baltimoru ima armirano-betonske nosive konstrukcije koje prilikom udara jednostavno nisu izdržale, raspale su se kao da su od papira, i to za tri sekunde.
"Opterećenje je puno veće nego što je predviđeno i jednostavno gledate ogromne masivne konstrukcije koje se raspadaju kao da su od papira", dodala je ona.