neugodno iznenađenje

Inflacija u regionu: Ovo su cijene u istom trgovačkom marketu u Hrvatskoj i Njemačkoj

Autor: Biznis.ba
Inflacija u regionu: Ovo su cijene u istom trgovačkom marketu u Hrvatskoj i Njemačkoj
Foto: Ilustracija

Velik broj Hrvata iz Njemačke provodi svoj godišnji odmor u Hrvatskoj, a mnogi su se već u prvim danima po dolasku u domovinu neugodno iznenadili otkrivši kako je u hrvatskom Kauflandu poprilično skuplje nego u njemačkom.

Piše to Fenix magazine, koji se na hrvatskom jeziku izdaje u Njemačkoj.

U nastavku je poređenje cijena u Kauflandu u Župi dubrovačkoj kod Dubrovnika s onima u Kauflandu u blizini Frankfurta na Majni.

  • Tablete za mašinu za pranje posuđa Finish (50 komada): Hrvatska: 19,99 eura – Njemačka: 9,45 eura (48 tableta u pakovanju)
  • Tablete za mašinu za pranje posuđa Finish (72 komada): Hrvatska: 31,59 eura, Njemačka: 24,99 € (80 tableta)
  • Sjajilo za mašinu Finish 800 ml: Hrvatska: 6,25 eura eura, Njemačka: 2,75 eura
  • Domestos sredstvo za čišćenje WC-a: Hrvatska: 2,49 eura – Njemačka: 1,85 eura
  • Bref osvježivač za WC školjke: Hrvatska: 6,99 eura, Njemačka: 2,75 eura
  • Benediktiner Weissbier limenka 0.5 l: Hrvatska: 1,89 eura, Njemačka 1,29 eura
  • Bitburger Premium limenka 0.5l: Hrvatska: 1,79 eura, Njemačka 0,98 (Ponuda)
  • Parodontax zubna pasta: Hrvatska: 6,99 eura, Njemačka: 4,45 eura
  • Red Bull energetsko piće,0.5l: Hrvatska: 2,49 eura: Njemačka: 1,39 eura
  • Četkica za zube Sensodyne: Hrvatska: 5,99 eura, Njemačka: 1,35 eura
  • Sensodyne zubna pasta: Hrvatska: 5,49 eura, Njemačka: 4,76 eura
  • Aquafresh četkica za zube: Hrvatska: 3,79 eura, Njemačka: 2,75 eura
  • Paradontax zubna pasta, 75 ml.: Hrvatska: 5,55 eura, Njemačka: 6,95 eura
  • Nivea gel za brijanje 200 ml: Hrvatska: 6,69 eura, Njemačka: 4,70 eura
  • Gillette gel za brijanje 200 ml: Hrvatska: 5,29 eura, Njemačka: 4,38 eura.

Zapanjujuće je kako su cijene u Hrvatskoj kod većine artikala, osim mesa te nekog (ne svog) voća i povrća jeftinije u Njemačkoj nego u Hrvatskoj. Možda će neki reći da su ove cijene u Kauflanda, kao i ostalih stranih trgovačkih lanaca povećane tokom ljetne turističke sezone, ipak su one neprimjereno visoke kako za domaće tako i turiste.

Isto tako valja istaći, a što potvrđuju i proizvođači koje su kontaktirali novinari Fenix magazina, kako je povećanje cijena u najvećoj mjeri rezultat povećane marže trgovaca.

Za napomenuti je isto tako kako je povrat ambalaže u Njemačkoj znatno viši nego u Hrvatskoj. Povrat PET ambalaža u Njemačkoj iznosi 25 centi, a u Hrvatskoj svega 7 centa što je najniža naknada u Evropskoj uniji, prenosi Bankar me.

“Iznos od sedam centi ne predstavlja dovoljno snažnu motivaciju za povrat takve vrste ambalaže, a povratna naknada pokazala se ključnim mehanizmom u modelima sakupljanja ambalažnog otpada budući da dovoljno visok iznos može stvoriti snažnu financijsku motivaciju za potrošače, upozorili su već ranije iz ekoloških udruženja”, piše Fenix magazin.