Njemački lanac supermarketa Aldi Sued obmanjivao je potrošače oglasima o sniženjima, zaključio je Europski sud, prihvativši argumente njemačkog centra za savjetovanje potrošača.
Sniženja u oglasima “moraju se izračunavati” na temelju najniže cijene u prethodnih 30 dana, podsjetio je sud u priopćenju.
Centar za savjetovanje potrošača u njemačkoj saveznoj zemlji Baden-Württemberg uložio je žalbu na promotivnu sedmičnu brošuru kojom je Aldi Sued oglašavao banane i ananase uz naslov “Najbolja cijena u Njemačkoj”.
U oglasu za ananas istaknuta je cijena od 1,49 eura po komadu, prenosi Hina, uz prekriženi iznos od 1,69 eura, uz napomenu ispisanu sitnim slovima i brojkama da je u prethodnih 30 dana najniža cijena iznosila 1,39 eura.
„To znači da je bila niža od one istaknute krupnim brojkama“, zaključio je sud.
Centar za savjetovanje potrošača naglasio je i da nije dovoljno tek navesti najnižu cijenu, pozivajući se na propise Evropske unije, i sud se složio, prenose Financije hr.
Propisi zabranjuju da se cijene podignu i potom snize i da se takav potez predstavlja kao sniženje, poručili su suci ovog suda, istaknuvši da se time želi spriječiti obmanjivanje potrošača.
Ova evropski sud je donio preliminarnu presudu i predmet se sada vraća njemačkom sudu koji ga treba provesti u djelo.