Google ulazi na indijsko tržište pametnih telefona i time bi mogao ugroziti kineske kompanije
Google je ranije najavio da će se udružiti sa najjačom indijskom tehnološkom kompanijom Jio Platforms kako bi pridobio nove korisnike pametnih telefona. Ova saradnja bi mogla zabrinuti kineske firme koje su dugo dominirale na indijskom tržištu, drugoj najmnogoljudnijoj zemlji na svijetu.
Gigant Silicijske doline rekao je da će u indijsku kompaniju Jio Platforms uložiti 4,5 milijardi dolara, a dio tog novca planiraju upotrijebiti za razvoj super jeftinog pametnog telefona koji bi bio prilagođen lokalnom tržištu. Ovakav telefon bi Googleu i Jiou pomogao da privuče neke od pola milijarde Indijaca koji još uvijek ne posjeduju pametni telefon.
Izvršni direktor matične kompanije Jio Reliance Industries i najbogatiji čovjek Azije Mukesh Ambani je kazao da "Indijci ne bi trebalo da budu lišeni prednosti koje je donijela digitalna revolucija", a da će im oni to pružiti za malo novca.
Ove dvije kompanije neiskorišteno indijsko tržište navodno planiraju osvojiti pametnim telefonom po uzoru na Android, a koji bi koštao manje od 50 dolara. No, postoji mogućnost da će i sa tom cijenom biti teško postići da pametni telefoni budu pristupačni velikom broju Indijaca koji nemaju takav telefon i pretežno žive u ruralnim dijelovima države.
Ono što je vrlo vjerovatno je i to da se ni Google ni Jio neće obogatiti na ovakvom tržištu s obzirom na cijenu od 50 dolara, piše CNN.
No, indijski telefon Jio kompanije bi ipak mogao imati prednost i u svjetlu trenutnih odnosa između Indije i Kine. Indijska vlada je nedavno zabranila kinesku aplikaciju TikTok, ali i desetine drugih njihovih aplikacija nakon smrtonosnih sukoba do kojih je došlo na granici. Mnogi Indijci su pozvali na bojkot i ostalih kineskih proizvoda.
Iako se ne zna mnogo o ovom sporazumu, procjenjuje se da bi ove dvije kompanije sada mogle uzrdrmati poslovanje kineskih kompanija čije marke telefona su u Indiji do sada bile najzastupljenije. Njihovi telefoni su najprodavaniji bili i ove godine, odnosno, na tržištu su bili zastupljeni čak 75 posto, od čega je veliki broj tih telefona jeftina verzija do 100 dolara koje najviše proizodi Xiaomi.
Biznis.ba