Kineske fabrike stopiraju proizvodnju i traže nova tržišta zbog američkih carina

Kineski proizvođači zaustavljaju proizvodnju i okreću se novim tržištima kako se osjeća utjecaj američkih tarifa, prema tvrdnjama firmi i analitičara.
Izgubljene narudžbe utječu i na radna mjesta.
„Znam nekoliko fabrika koje su rekle polovici svojih zaposlenika da idu kući na nekoliko sedmica i zaustavile većinu proizvodnje“, rekao je Cameron Johnson, viši partner u konsultantskoj firmi Tidalwave Solutions sa sjedištem u Šangaju. Rekao je da su tvornice koje proizvode igračke, sportsku robu i jeftinu robu tipa Dollar Store trenutno najviše pogođene.
„Iako još nije velikih razmjera, događa se u ključnim (izvoznim) središtima Yiwu i Dongguan i postoji zabrinutost da će rasti“, rekao je Johnson. „Postoji nada da će se tarife smanjiti kako bi se narudžbe mogle nastaviti, ali u međuvremenu firme otpuštaju zaposlenike i zaustavljaju dio proizvodnje.“
Oko 10 do 20 milijuna radnika u Kini uključeno je u izvozne poslove usmjerene u SAD, prema procjenama Goldman Sachsa. Službeni broj radnika u kineskim gradovima prošle godine bio je 473,45 miliona.
Tokom niza brzih objava ovog mjeseca, SAD su dodale više od 100% carina na kinesku robu, na što je Kina uzvratila recipročnim carinama, prenosi SEEbiz. Dok je američki predsjednik Donald Trump u četvrtak tvrdio da su trgovinski pregovori s Pekingom u toku, kineska strana je negirala da su ikakvi pregovori u toku.
Utjecaj nedavnog udvostručenja carina "mnogo je veći" od utjecaja pandemije Covid-19, rekao je Ash Monga, osnivač i izvršni direktor firme Imex Sourcing Services sa sjedištem u Guangzhouu, firme za upravljanje lancem opskrbe. Napomenuo je da bi za mala poduzeća sa samo nekoliko miliona dolara resursa, naglo povećanje carina moglo biti nepodnošljivo i moglo bi ih dovesti do bankrota.
Rekao je da postoji toliko velika potražnja klijenata i drugih uvoznika kineskih proizvoda da u petak pokreće novu web stranicu „Tariff Help“ kako bi pomogao malim poduzećima da pronađu dobavljače izvan Kine.
Poremećaji u poslovanju prisiljavaju kineske izvoznike da isprobaju nove prodajne strategije.
Woodswool, proizvođač sportske odjeće sa sjedištem u Ningbu, blizu Šangaja, brzo se okrenuo prodaji odjeće online u Kini putem prijenosa uživo. Nakon što je pokrenuo prodajni kanal prije otprilike sedam dana, firma je izjavila da je primila više od 30 narudžbi s bruto vrijednošću robe većom od 5000 juana (690 dolara).
To je mali korak prema spašavanju izgubljenog poslovanja.
„Sve naše narudžbe iz SAD-a su otkazane“, rekao je Li Yan, voditelj fabrike i direktor brenda Woodswool, na mandarinskom, a preveo CNBC.
Više od polovice proizvodnje nekada je išlo u SAD, a neki kapaciteti bit će neaktivni dva do tri mjeseca dok firma ne bude u mogućnosti izgraditi nova tržišta, rekao je Li. Napomenuo je da firma prodaje kupcima u Evropi, Australiji i SAD-u već više od 20 godina.
Potraga za prijenosom uživo dio je napora velikih kineskih tehnoloških firmi, na zahtjev Pekinga, da pomognu izvoznicima da preusmjere svoju robu na domaće tržište.
Woodswool prodaje svoje proizvode online putem Baidua, čija aplikacija za tražilicu također uključuje platformu za e-trgovinu s prijenosom uživo. Li je rekao da je odabrao opciju virtualnog prijenosa uživo firme jer mu je omogućila da pokrene posao u roku od dvije sedmice, bez potrebe za trošenjem vremena i novca na obnovu studija i zapošljavanje tima.