Za razliku od trenutnih litijum-jonskih baterija koje koriste ćelije s tečnim elektrolitom, ili onim u formi gela, čvrste baterije raspolažu, kako im i ime kaže, čvrstim provodljivim materijalom koji im, između ostalog, garantuje značajno brže punjenje i dužu autonomiju.
Takođe im obezbjeđuje veću energetsku gustinu i jeftiniju izradu.
Mnogi proizvođači su se upustili u razvoj ove tehnologije, ali kineski startup Qing Tao Energy Development Co iz Kunshana je prvi pokrenuo serijsku proizvodnju.
Prvi čovjek kompanije, Nan Cewen, kineskim novinarima je rekao da je u pogone uloženo milijardu juana i da proizvodna linija ima kapacitet od 100 MWh godišnje. Do 2020. plan je povećati proizvodnju na 700 MWh godišnje.
Trenutna proizvodnja je orijentisana na sofisticirane električne proizvode i skupocjene gedžete, ali rukovodstvo kompanije je navodno u pregovorima s brojnim proizvođačima automobila.
Kineska kompanija tvrdi da je uspjela da postigne energetsku gustinu baterije od 400 Wh po kilogramu, što je prilično više od trenutnog kapaciteta postojeće generacije litijum-jonskih baterija koje drže 250 do 300 Wh po kilogramu.
Nažalost, postojeća proizvodnja od 100 mWh godišnje je dovoljna za proizvodnju tek 2.500 električnih automobila s baterijom kapaciteta 40 kWh, ali Kinezi su svakako napravili korak u pravom smjeru.
Biznis.ba / NN