
Jučer su stupile na snagu rekordne carine SAD-a na kineski uvoz, koje će za mnoge proizvode dosegnuti čak 104 posto.
Neki proizvodi, poput automobila, čipova, čelika i aluminija, i dalje će biti podložni nižim carinskim stopama, ali većina ostalih uvoznih kategorija iz Kine bit će obuhvaćena punom carinom.
Neki analitičari vjeruju da bi ove carine mogle ozbiljno pogoditi kinesku privredu i natjerati je na strukturne promjene.
Dan Wang iz konsultantske firme Eurasia Group ističe da bi svaka carina iznad 35 posto izbrisala sav profit kineskih kompanija koje izvoze u SAD ili jugoistočnu Aziju.
"Sve iznad te razine je simbolično", rekla je Wang, pozivajući se na brojke iz industrije.
Također je upozorila da bi Kina mogla promašiti svoj godišnji cilj rasta od oko 5 posto ako se privreda zatvori za međunarodnu trgovinu, prenosi SEEbiz.
"Rast će biti znatno niži jer su izvoz i vanjska potražnja nakon pandemije doprinijeli 20 do 50 posto ukupnom privrednom rastu", dodala je.
Tim Waterer iz brokerske kuće KCM Trade slaže se da carine od 104 posto neće biti dugoročno održive za Kinu, s obzirom na njezinu izvozno orijentiranu ekonomiju, prenosi SEEbiz.
"Kratkoročno mogu izdržati, ali dugoročno to zahtijeva strukturne promjene – poput oslanjanja na domaću potrošnju", rekao je Waterer.