Luckin Coffee, kineski lanac koji obnavlja svoje poslovanje od skandala prije četiri godine, izvijestio je o vodećoj prodaji u odnosu na rivalski Starbucks na važnom kineskom tržištu.
U 2023. godini, Luckin je ostvario ukupan neto prihod od 3,5 milijardi dolara, što je 87% više nego godinu dana ranije, prema finansijskim rezultatima objavljenim u petak. Nije raščlanio svoj prihod prema geografiji, ali velika većina njegove prodaje dolazi iz Kine. Na međunarodnom nivou, ima samo 30 prodajnih mjesta u Singapuru, od kojih je prvi debitovao prošlog marta.
Starbucks, za poređenje, prijavio je ukupan prihod od 3,05 milijardi dolara u Kini za fiskalnu 2023. godinu koja je završena 1. oktobra, prema izračunu CNN-a zasnovanom na kvartalnim rezultatima kompanije. Američki lanac kafea nije objavio podatke o prodaji u Kini za cijelu godinu.
Luckin, koji sebe već naziva najvećim kineskim lancem kafea, kaže da je nadmašio Starbucks u kontinentalnoj Kini po broju prodajnih mjesta u 2019. Porast Luckinove prodaje prošle godine djelimično je vođen brzim širenjem. Do kraja 2023. Luckin je imao 16.218 trgovina u Kini, što je skoro duplo više od 2022. godine, više od 8.200.
Starbucks je, nasuprot tome, imao 6.975 prodavnica u Kini do kraja januara, prema posljednjem kvartalnom rezultatu kompanije objavljenom ranije ove godine. Taj je broj veći za 14,5% u odnosu na godinu ranije.
Neke od Luckinovih radnji su samostalne, dok druge vode partneri. Starbucksove poslovnice u Kini u potpunosti su u vlasništvu kompanije. Globalno, Starbucks je i dalje daleko najveći lanac kafea, sa 38.586 trgovina širom svijeta. Sjedinjene Američke Države i Kina su njegova dva najveća tržišta.
Kina, nekada nacija koja je pila čaj, postala je globalna elektrana u industriji kafe, uprkos tome što se posljednjih godina bori s brojnim ekonomskim problemima. Podaci Međunarodne organizacije za kafu prošle godine pokazali su da je potrošnja kafe u zemlji porasla za 15% u godini koja je završila u septembru. Veliki dio ove potražnje pokreće mlađa generacija. Čak 36% konzumenata kafe u zemlji bilo je između 25 i 34 godine, a 30% između 35 i 44 godine, prema istraživanju Daxue Consultinga, kineske firme za istraživanje tržišta iz 2021.
Broj brendiranih kafića u Kini skočio je 58% u proteklih dvanaest mjeseci, dostigavši 49.691 lokal, prema decembarskom izvještaju World Coffee Portala. To je pomoglo Kini da pretekne SAD kao najveće svjetsko tržište brendiranih kafića.
Luckin je osnovan 2017. godine i podržan je od strane kineske privatne investicijske kompanije Centurium Capital. Fokusira se na pružanje usluga mladima, uglavnom sa štandovima za ponijeti i bezgotovinskim plaćanjem. Njegovi napici su oko 30% jeftiniji od onih koje nudi Starbucks. Njegove prodavnice obično nude samo najosnovnije usluge, što je omogućilo kompaniji da se brzo širi po nižoj cijeni. Također zahtijeva od potrošača da koriste mobilne telefone za naručivanje, što im omogućava da prikupe opsežne podatke o kupcima.
Do 2019. godine, kompanija je premašila Starbucksove prodavnice u Kini, sa više od 4.500 prodajnih mjesta, prema kompaniji. Godine 2019. Luckin je izašao na berzu u New Yorku, gdje su ga pozdravili investitori koji su vjerovali da bi mogao biti ozbiljan izazov za Starbucks. Ali kompanija je bila primorana da se povuče godinu dana kasnije nakon priznanja da je njena zarada izmišljena. Luckin je na kraju uklonjen iz Nasdaq-a, a njegov tadašnji predsjednik i izvršni direktor su smijenjeni. Američka Komisija za vrijednosne papire i berzu ga je kaznila sa 180 miliona dolara. Nakon toga, kompanija se obavezala da će obnoviti svoje poslovanje. Centurium Capital, rani investitor u lanac kafe, postao je njegov kontrolni dioničar.