moguć štrajk

Meksički zaljev: Brodari i izvoznici na nogama, vozarine će rasti

Autor: Biznis.ba
Meksički zaljev: Brodari i izvoznici na nogama, vozarine će rasti
Foto: Ilustracija

Novi problemi na brodarskom tržištu zbog mogćeg štrajka u lukama u Meksičkom zaljevu.

Ovakav bi scenarij mogao signalizirati porast kontejnerskih vozarina nakon potencijalnog štrajka u američkim lukama, kaže jedan analitičar.

Danski div za prijevoz kontejnera najavio je dodatnu naknadu od 3.000 dolara po jedinici ekvivalenta od 40 stopa (feu) za terete koji putuju prema ili s američke istočne obale ili obale Meksičkog zaljeva, gdje sindikat lučkih luka prijeti sveobuhvatnim štrajkom počevši od 1. oktobra.

Omar Nokta, analitičar investicijske banke Jefferies, sugerirao je da bi naknada mogla biti znak stvari koje dolaze.

"Ova doplata signalizira potencijalno povećanje spot cijena i, u određenoj mjeri, povećanje troškova prijevoznika ako štrajk potraje dulje od nekoliko dana", napisao je u bilješci klijentima.

Potencijal za povećanje stopa dolazi jer dionice kontejnerskog prijevoza povećavaju optimizam uprkos padu vozarina na licu mjesta.

Vrhunac sezone privodi se kraju nakon što su brodari rano gurnuli teret u SAD kako bi izbjegli smetnje zbog prijetećeg štrajka Međunarodne udruge dužobalnih radnika (ILA).

Nokta je rekao da je neizvjesnost oko potencijala za napad dovela do pada količine na istočnoj obali SAD-a i obali Meksičkog zaljeva. Cijene od Azije do istočne obale pale su na 5.000 do 5.500 dolara po feuu, s 10.000 dolara po feuu u julu, prenosi SEEbiz.

Dodatna naknada Maerska slijedi slične naknade koje su najavili neki njegovi konkurenti.

Ranije ovog tjedna, Jefferies je rekao klijentima da štrajk neće utjecati samo na transport kontejnera i vozila, već će imati i "značajne posljedice" za američku ekonomiju.

"Nema dovoljno infrastrukture da podrži čak ni privremeno preusmjeravanje tereta, ali postoji 'prostor za disanje', jer bi do obustave rada moglo doći baš u trenutku kada zatišje nakon vrhunca sezone stupi na snagu", rekli su Nokta i drugi analitičari u ovosedmičnoj bilješci.

Rekli su da s obzirom na to da luke na zapadnoj obali rade velikom brzinom, ne postoji alternativa za ulazne i izlazne kontejnere raspoređene za zatvorene luke. Čini se da se pošiljatelji i trgovci na malo ne bore, rekao je Jefferies.

"Ako dođe do zastoja u luci, vozarine bi vjerovatno skočile jer su brodovi zapeli, ne mogu iskrcati teret ili se vratiti svojim normalnim trgovinskim obrascima", rekla je investicijska banka.