Najveći svjetski proizvođač litija traži državnu pomoć zbog pada cijene metala
Brutalni pad cijene litija otežao je zapadnim firmama da se takmiče s kineskim firmama zbog nižih troškova, piše danas Financial Times i dodaje da je najveći proizvođač litija na svijetu, američka firma Albemarle, prisiljena smanjiti planove širenja i tražiti državnu pomoć.
Albemarle je, dodaje FT, pozvao vlade da interveniraju kako bi se smanjila kineska dominacija na tržištu minerala koji pokreću električne automobile.
Kent Masters, izvršni direktor američke firme, traži veću pomoć od država i proizvođača automobila u borbi protiv kineske konkurencije nakon kolapsa tržišta litija, ključnog sastojka u baterijama koje se koriste u električnim i plug-in hibridnim vozilima.
"Ako ćemo graditi zapadne lance opskrbe (za električne automobile), moramo djelovati sada", rekao je Masters za Financial Times.
Cijena je pala više od 80 posto od početka 2023., na manje od 12.000 dolara po toni, zbog globalnog usporavanja prodaje električnih automobila i novog vala ponude minerala.
Zbog pada cijena litija, njemačka firma BASF odlučila je odustati od svog plana ulaganja u čileanski sektor litija, objavio je Bloomberg News početkom srpnja, navodeći da se to dogodilo jer je globalno usporavanje prijelaza na električna vozila dovelo do smanjenja potražnje za metale od kojih prave baterije.
FT izvještava da je firma Albemarle u srijedu objavila drugi krug planova za smanjenje troškova ove godine, koji će uključivati zatvaranje proizvodne linije i obustavu proširenja u rafineriji litij hidroksida u Kemertonu, Australija, prenosi SEEbiz.
Ovaj potez, koji će rezultirati otpisom od približno milijardu dolara i ukidanjem 300 radnih mjesta, odražava snažnu prednost Kine u rafiniranju strateških minerala, kažu analitičari.
Kina prerađuje 65 posto svjetskog litija, prema Benchmark Mineral Intelligence, grupi podataka o sirovinama, i, kaže FT, ima prednost zbog nižih troškova izgradnje, subvencija i tehničkog znanja.