"Pljačka medijskih sadržaja i agencijskih prihoda od reklama koju vrše internetski giganti predstavlja prijetnju i korisnicima i demokratiji", navodi se u tekstu.
Poslanici Evropskog parlamenta diskutovat će ovog mjeseca o novom zakonu o autorskim pravima, koji bi primorao internetske gigante da više plaćaju za kreativne sadržaje na svojim platformama, poput vijesti, muzike ili filmova.
Novi nacrt zakona odbijen je u julu, a američke tehnološke firme odlučno mu se protive, kao i pristalice slobodnog interneta, koje strahuju da bi ova regulativa dovela do rasta troškova za korisnike.
"Da li titani interneta mogu da kompenzuju medije, a da ne traže od ljudi da plaćaju za pristup internetu, kao što kažu da bi morali da urade? Jasan odgovor je `da`", piše u kolumni, prenio je AFP.
Agencije, koje su veliki proizvođači vijesti, fotografskih i video sadržaja, saopštile su da je prihod "Facebooka" u 2017. godini bio 40 milijardi dolara, a profit 16 milijardi, dok je "Google" zaradio 12,7 milijardi dolara zahvaljujući prodaji svojih usluga u vrijednosti od 110 milijardi dolara.
"Ko može osnovano da tvrdi da oni nisu u mogućnosti da pošteno plate za sadržaj koji koriste?", upitale su agencije.
U tekstu se dodaje da, u ime demokratskih vrijednosti i slobode medija u Evropi, poslanici Evropskog parlamenta treba da usvoje reformu o zaštiti autorskih prava.