Praznična maloprodaja u SAD-u porasla je za 3,1%, što je manje u odnosu na prethodnu godinu
Maloprodajna prodaja u SAD porasla je 3,1% između 1. novembra i 24. decembra, dok su kupci tražili božićne ponude u poslednjem trenutku usred velikih promocija, pokazao je izveštaj kompanije Mastercard u utorak.
Porast je manji od rasta od 3,7% koji je Mastercard predviđao u septembru i prošlogodišnjeg rasta od 7,6% jer su više kamatne stope i inflacija izvršili pritisak na potrošačku potrošnju.
Amazon.com i Walmart pojačali su promocije do novembra u Sjedinjenim Državama kako bi privukli kupce koji traže povoljne cijene, ali analitičari kažu da popusti nisu bili tako veliki kao prethodne godine, kada su trgovci bili opterećeni viškom zaliha nakon pandemije.
Neki od tih popusta su poništeni počevši od decembra, kada se očekivalo da kupci u poslednjem trenutku kupe poklone i potrepštine za domaćinstvo u subotu pred Božić - nazvanu "super subota".
Arun Sundaram, analitičar u CRFA Research, rekao je da su mnogi kupci čekali Crni petak i Cyber ponedjeljak da bi obavili praznične kupovine i završili završni sprint tokom Super subote.
"Potrošači još uvijek troše, ali su i dalje svjesni cijena i žele da povećaju svoje budžete", rekao je Sundaram. Rekao je da su sedmice između cayber ponedjeljka i super subote bile "meki period" za trošenje, ali su kupci iskoristili posljednji vikend prije Božića da traže "velike ponude".
Prodaja u e-trgovini rasla je sporijim tempom od 6,3% u poređenju sa prošlogodišnjih 10,6% pošto je popularnost internet kupovine pala na vrhunac pandemije, pokazuje izvještaj.
Prema izvještaju Mastercard SpendingPulse, prodaja u kategorijama odjeće i restorana porasla je 2,4%, odnosno 7,8%, odnosno 7,8%, dok je prodaja elektronike pala za 0,4%.
Mastercard SpendingPulse mjeri prodaju u trgovinama i online maloprodaju u svim oblicima plaćanja. Isključuje prodaju automobila.