Prodaja šampanjca snažno je pala u prvoj polovini godine budući da su građani manje trošili, a trgovci su nagomilali zalihe, izvijestili su proizvođači u petak, poručivši vinogradarima da beru manje grožđa.
Proizvođači su u razdoblju od januara do juna prodali 106,7 miliona boca šampanjca, za 15,2 posto manje nego lani.
„Sumorna globalna geopolitička i ekonomska situacija i inflacija opterećuju osobnu potrošnju", rekao je predsjednik lobističkog udruženja Champagne Houses David Chatillon u priopćenju koje je objavila udruga proizvođača Comitee Champagne.
Prodaju koče i zalihe koje su trgovci nagomilali u 2021. i 2022, dodao je Chatillon.
Ovogodišnjoj berbi u Champagneu naškodili su pak loši vremenski uvjeti, uključujući mraz i vlagu koja je pogodovala razvoju plijesni, izvijestilo je udruženje.
Proizvođači su zato odredili maksimalni prinos grožđa od 10.000 kg po hektaru, niži za 12,3 posto nego u prošloj godini.
Šampanjac je za razliku od drugih vina uglavnom kombinacija više berbi. Zalihe se u dobrim godinama obnavljaju i mogu nadoknaditi slabiju berbu.
Mraz i plijesan naškodili su berbi u Champagneu i 2021. godine kada je prinos bio za 25 slabiji od petogodišnjeg prosjeka i ubrano je najmanje grožđa unatrag 35 godina.
Berba obično počinje oko 10. septembra.
Udruženje proizvođača nije objavila prognozu prodaje i izvoza u ovoj godini.