Francuski automobilski div Renault izvijestio je u petak da je u pandemijskoj 2020. godini poslovao s rekordnim neto gubitkom od osam milijardi eura, upozorivši na nove probleme u 2021. koje izaziva globalna nestašica čipova.
Prihodi grupe potonuli su prošle godine 21,7 posto na 43,5 milijardi eura.
Kompanija je u 2020. prodala 2,95 milijuna vozila, 21,3 posto manje nego u godini ranije.
Renault je imao problema i u 2019., no 2020. gurnula ga je u duboku krizu jer je proizvodnja pala a prodajni su saloni bili zatvoreni kako bi se suzbilo širenje koronavirusa, što je naštetilo i njegovom japanskom partneru Nissanu.
Grupa nije predstavila financijske smjernice za ovu godinu, naznačivši tek da bi mogla smanjiti troškove za dvije milijarde eura prije no što je zacrtala, vjerojatno do prosinca.
U Renaultu oprezno napominju da su fokusirani na oporavak i upozoravaju da su narudžbe posustale početkom ove godine zbog produljenih ograničenja u pojedinim zemljama zbog covida 19.
Probleme im stvara i nestašica čipova koja bi po njihovoj procjeni trebala dosegnuti vrhunac u drugom tromjesečju..
Renault se suočava s novim izazovima jer EU pooštrava propise o emisiji štetnih plinova a njegovi konkurenti PSA i Fiat Chrysler udružili su se u kreiranju četvrtog proizvođača automobila u svijetu Stellantis.
Francuska je tvrtka odlučila smanjiti broj radnih mjesta i modela automobila kako bi srezala potrošnju, što pogađa i istraživanja i razvoj. Cilj im je poboljšati svoje financije, a nova strategija uključuje i okretanje električnim automobilima, napominje Reuters.
Biznis.ba / Hina