Najnoviji podaci

Rekordan rast: Američki potrošači se okreću online trgovini

Autor: Biznis.ba
Rekordan rast: Američki potrošači se okreću online trgovini
Foto: Ilustracija

Vodeća američka publikacija koja prati trendove u trgovini Retail Dive, objavila je kako se “ukazujući na kontinuirani rast e-trgovine, predviđa da će američka online maloprodaja ove godine porasti za 9,8% na 1,2 biliona dolara”.

Dio je to izvještaja FTI Consultinga koji navodi da će prodaja e-trgovine u SAD-u će ove godine činiti 22,7% ukupnog maloprodajnog tržišnog udjela, u odnosu na 21,6% prošle godine. Rast online prodaje činio je 57% ukupne maloprodaje u SAD-u u prvom kvartalu, što je najveća stopa od 2017. ne računajući period pandemije.

Istraživanje FTI Consultinga pokazalo je kontinuirani rast e-trgovine u godinama nakon početka pandemije COVID-19. Kompanija je 2022. godine predvidjela da će prodaja e-trgovine premašiti 1,07 biliona dolara, što je prekretnica za koju je ranije predviđala da će se dogoditi 2025. Sljedeće godine, njeno istraživanje je procijenilo da će online maloprodaja dostići 1,14 biliona dolara, što je skok od 10% u odnosu na 2022. godinu.

Očekuje se da će tržišni udio e-trgovine u ukupnoj maloprodaji porasti na oko 35% u narednoj deceniji, navodi se u izvještaju. Međutim, nekoliko kategorija proizvoda je već dostiglo taj plato uključujući igračke, kancelarijski materijal, potrošačku elektroniku, muziku i video zapise, knjige i časopise, kompjuterski hardver i softver, kućni nameštaj i sportsku opremu.

"E-trgovina u SAD-u je u fazi sazrijevanja jer se vraća u normalu prije pandemije, ali nastavlja da zauzima tržišni udio, prvenstveno od trgovaca na malo", kaže J. D. Wichser, viši izvršni direktor i lider za maloprodaju i potrošače proizvoda u FTI Consultingu, navodi se u saopštenju.

„Kako se maloprodajni krajolik razvija, za preduzeća je od ključne važnosti da svoje strategije usmjere ka omnikanalnoj integraciji i tehnološkim inovacijama dok se prilagođavaju promjenjivim zahtjevima potrošača kako bi održali konkurentsku prednost u prepunom polju.”

Američka maloprodajna industrija već reaguje na neke promjene na tržištu premještanjem trgovina u centre, zatvaranjem loših lokacija, korištenjem umjetne inteligencije, smanjenjem radne snage i spajanjem online i offline korisničkog iskustva.

Druga istraživanja sugeriraju da će prodaja e-trgovine rasti u narednim godinama. U izvještaju Forrestera iz juna predviđa se da će američka online maloprodaja dostići 1,6 biliona dolara do 2028. godine i činiti 28% ukupne maloprodaje u SAD-u.