20+ godina
sa vama
Push i pull marketing

Kako navesti kupca da izabere baš vaš proizvod?

Autor: Biznis.ba
Foto: Ilustracija
Kako navesti kupca da kupi ono što mu nudite, a kako da vas nađe da bi nešto kupio od vas?

Da bi neko nešto kupio, najprije treba da zna ko to prodaje, a dva su pristupa da takva poruka stigne do kupca - push i pull marketing.

U prvom kupac “kuca na vrata” onog poduzetnika za koga je čuo da prodaje to što njemu treba ili je vidio robu u izlogu.

U drugom mu nudite nešto što nije namjeravao da kupi, ali se zbog ponude zainteresovao.

Evo kako to izgleda u praksi?

Ako je neko poželio da kupi na primjer “Tvoj sin Huckleberry Finn”, pronašao je nekoliko sajtova, odabrao i platio i knjiga mu je isporučena.

Ako je uz to kupio i knjigu o Netflixu, a nije planirao, već kliknuo na oglas i odlučio da je kupi - jasno je da su motivi različiti, a postupak kupovine isti.

To je osnovna razlika između ova dva marketinga.

Ili, primjer- kada se na sajmu jedan štand bavi prodajom poljoprivredne opreme je pull marketing, a ako je štand angažovao i pojedince da dijele letke to je push marketing.

Kanali push marketinga su televizija, radio, bilbordi, oglasi na društvenim mrežama, a digitalnog pull marketinga Google search oglasi, SEO, blog tekstovi, content marketing.

Push marketing je skuplji od pull marketinga i lako dovodi kupca do robe, ali treba više vremena i rada da se postigne rezultat, prenosi Manager ba.

Push marketing se primjenuje kada imate novi proizvod ili brend , ili postojeći hoćete da iskoristite da osvajate nova tržišta ili da tražite nove kupce, promovišete događaj…

Pull marketing se koristi da biste dobili više korisnika, da se proširi mailing lista i slično.

Najbolje je koristiti i jedan i drugi marketing jer tako zajedno donose najbolje rezultate.

© Copyright 2005. - 2025. Radio M Media Group.
Sva prava zadržana.
Dizajn i programiranje: Lampa.ba