Kako piše The Wall Street Journal, WPP Media je znatno podigla svoju procjenu globalnog tržišta oglašavanja. Sada očekuju da će globalni prihodi od oglasa, bez političkog oglašavanja u SAD-u, porasti za 8,8% u 2025. i dosegnuti 1,14 biliona dolara, što je osjetan skok u odnosu na junsku prognozu od 6% rasta. Za narednu godinu, WPP Media sada predviđa rast globalne potrošnje za 7,1%, umjesto ranije procijenjenih 6,1%.
Oglašivači su ublažili efekat tarifa tako što su ubrzali uvoz prije rokova, efikasnije upravljali zalihama i sami preuzeli dio dodatnih troškova, piše Media Marketing.
Prema riječima Kate Scott-Dawkins, predsjednice odjela za poslovnu inteligenciju u WPP Media, junsku prognozu oblikovala je početna reakcija na nove tarife. Tokom ljeta, tim je mogao vidjeti kako se mjere zaista odražavaju na tržište, kako se potrošnja održala i kako su pregovori i prilagodbe ublažili udar, što je dovelo do revidirane prognoze.
Izvještaj napominje da je dio efekata tarifa samo odgođen i očekuje se da će se osjetiti 2026. Istovremeno, jače ulaganje u AI doprinosi dodatnom rastu oglašavanja. Scott-Dawkins navodi da mnoge kompanije koriste AI kako bi optimizirale procese poput marketinga i razvoja proizvoda, a ostvarene uštede zatim preusmjeravaju u oglašavanje. Širenje AI sektora istovremeno stvara nove kompanije – koje također postaju oglašivači.
Izvještaj dodaje i da će retail media, oglašavanje preko maloprodajnih lanca koji koriste vlastite podatke o kupcima, prvi put prestići globalne TV prihode od oglasa u 2025., porastom od 11,3% na 174,2 milijarde dolara. Istovremeno, WPP Media predviđa da će ukupno TV oglašavanje, uključujući linearno i streaming, porasti za samo 0,6%.