Aktivnosti influensera bit će pod nadzorom Italijanske agencije za komunikacije (AGCOM), javlja BBC. Pravila će se u početku primjenjivati na influensere s više od milion pratilaca.
"Divlji zapad influensera je gotov", rekao je šef AGCOM-a Giancommo Lacorella. "Počinjemo s velikim, ali i drugi će se morati da se prilagode", rekao je za novine La Repubblica.
O kakvim pravilima je riječ?
Istaknuti influenseri suočit će se s pozamašnim kaznama ako ne uspiju jasno da označe saradnju brendova ili da otkriju svoje komercijalne interese. Predložene smjernice takođe imaju za cilj da zaštite djecu, s novim skupom propisa koji uključuju stroge kazne za influensere koji ne oglašavaju ispravno svoju saradnju s brendom i vlastite komercijalne interese, s kaznama do 250.000 eura.
AGCOM je u saopštenju rekao da će se njegove mjere odnositi na "komercijalnu komunikaciju i zaštitu temeljnih prava ljudi, maloljetnika i sportskih vrijednosti". U slučaju plasmana proizvoda, "influenseri su dužni da stave upozorenje o reklamnoj prirodi sadržaja", stoji u saopštenju, prenosi Index.
Influenserka reklamirala božićni kolač tvrdeći da će pomoći dječijoj bolnici
Mnogi će odluku AGCOM-a videti kao povezanu s nedavnim skandalom u koji je bila upletena italijanska influenserka Chiara Ferragni.
U decembru je Ferragijeva, koja ima gotovo 30 miliona pratilaca na Instagramu, kažnjena s nešto više od milion eura jer je tvrdila da će prodaja "dizajnerskog" ružičastog božićnog kolača pomoći u finansiranju dečije bolnice u Torinu. U stvarnosti je proizvođač kolača dao novac bolnici nekoliko mjeseci prije lansiranja proizvoda.
Službena istraga policije
U izjavi objavljenoj svojim pratiocima rekla je da je napravila "grešku u dobroj vjeri... povezujući komercijalnu aktivnost s dobrotvornom".
Prošle sedmice je italijanska policija objavila da će protiv pomenute influenserice biti pokrenuta službena istraga zbog prevare u vezi sa slučajem božićnog kolača.