Najavio je to izvršni direktor Rakutena Hiroshi Mikitani, koji je rekao kako u ovoj kompaniji već rade na vlastitom velikom jezičnom modelu (Large Language Model, LLM).
To su ogromni algoritmi obučeni na ogromnim skupovima podataka koji podupiru aplikacije umjetne inteligencije, kao što je OpenAI-jev ChatGPT.
Pod okriljem Rakutena su brojne kompanije, u rasponu od bankarstva preko e-trgovine do telekomunikacija i zato na raspolaganju ima veliku količinu podataka za obuku vlastitog LLM-a.
Mikitani je uvjeren kako je riječ o jedinstvenom skupu podataka kojeg namjerava koristiti interno za poboljšavanje operativne učinkovitosti i marketinga za 20 posto.
Također, planiraju ga ponuditi i drugim kompanijama kako bi ga nadograđivale za vlastite potrebe, slično kao što to rade Amazon ili Microsoft.
Zasad nije jasno kad bi Rakutenov LLM mogao biti pušten u rad. Očekuje se kako bi do najave moglo doći u sljedećih nekoliko mjeseci.
Do danas su veliki američki i kineski tehnološki divovi lansirali vlastite velike jezične modele. OpenAI, Amazon i Google su među najznačajnijima u Sjedinjenim Državama. U Kini su predvodnici Baidu, Alibaba i Tencent.
Japanci donekle zaostaju za njima, ali pokušavaju ih ubrzano dostići. Telekomunikacijska grupa NTT objavila je ovog mjeseca kako će njen vlastiti LLM biti dostupan u martu.
Telekomunikacijski ogranak SoftBanka objavio je u novembru da je njegova kompjuterska platforma za generativnu umjetnu inteligenciju već operativna.
Japanske firme imaju priliku stvoriti LLM-ove specifične za japanski jezik, što im potencijalno daje prednost nad njihovim američkim i kineskim suparnicima, piše CNBC.