Federalni ministar energije, rudarstva i industrije Nermin Džindić danas je u Sarajevu sa Savezom sindikata radnika rudnika u FBiH potpisao Sporazum o produženju primjene Kolektivnog ugovora za oblast rudarstva.
Kako je Džindić objasnio na konferenciji za novinare, zahtjev Sindikata za novom satnicom je 2,7 KM.
- Mi u ovom trenutku razmatramo i opciju korekcije cijene uglja, koja bi za sobom povukla i efekat povećanja cijene električne energije - rekao je Džindić.
Naveo je da je danas još jednom poslan i zahtjev prema Upravi i Nadzornom odboru Elektroprivrede za hitan sastanak u srijedu u 12 sati.
- Na tom sastanku razgovarat ćemo i o nastavku pregovora sa sindikatima i o stanju u rudarstvu i potezima koje će Vlada i ovo Ministarstvo ubuduće povlačiti. Dakle, danas smo zajedno sa Sindikatom potpisali produženje trenutnog kolektivnog ugovora i on će važiti do trenutka potpisivanja novog - dodaje Džindić.
Odgovarajući na pitanja novinara, Džindić je kazao da se trenutno stranicu po stranicu analizira analiza o mostarskom Aluminiju koju je sačinio kinesko-izraelski konzorcij.
- To je dobro i kvalitetno urađen materijal u svim aspektima. Mi tek analiziramo taj materijal koji je urađen na 100 stranica i na engleskom jeziku. Tek smo ga preveli i analiziramo stranicu po stranicu. Preduslovi su malo, po meni, na prvu, neprihvatljivi. Dakle, to je prijedlog sa analizom. Vrlo brzo će Vlada sjesti i na sjednici iduće sedmice razmatrati tu analizu i o njoj se očitovati i zakazati sastanak sa kinesko-izraelskim konzorcijem - dodao je Džindić.
Što se tiče ponude iz UAE, kako je rekao, Vlada FBiH odgovorila je na njihov zahtjev za sastanak i čeka se potvrda tog termina.
- Na tom sastanku, koji će vjerovatno biti naredne sedmice, bit će prisutni svi koji su prisustvovali i prethodnom sastanku sa kinesko-izraelskom konzorcijem - naglasio je Džindić.
Osvrnuo se i na spor između njemačkog Volkswagena i Preventa zbog ulaganja u kompaniju Volkswagen Sarajevo.
- Kompanija Volkswagen je u većinskom vlasništvu Volkswagena Sarajevo i kao takva ima odgovarajući spor i probleme sa Upravom Preventa, koja je manjinski vlasnik Volkswagena Sarajevo. Jedan od preduslova koji je menadžment Volkswagena Sarajevo stavio pred Vladu jeste da se iz vlasništva isključi Prevent. Prevent naravno na to nije pristao i sad je tu jedan spor između dvije privatne kompanije. Mi se tu ne možemo kao Vlada miješati. Pokušali smo u nekom procesu medijacije napraviti, zbog interesa građana i novih radnih mjesta, neko kompromisno rješenje - naveo je Džindić.
Volkswagen, kako kaže, ulaže ali ne u dovoljnoj mjeri i ne onoliko koliko bi trebao i koliko su njihovi prvobitni planovi bili za Sarajevo.
- Taj spor između Preventa i Volkswagena nažalost prelio se iz Njemačke u Sarajevo i još uvijek traje. Mi na to ne možemo utjecati - odgovorio je ministar.
(Biznis.ba)