Međunarodni festival čaja i ljekovitog bilja Tea fest Sarajevo, 18. po redu, počeo je danas na Trgu djece Sarajava i trajat će do 14. juna.
Članica Direkcije Festivala Samira Katica-Arnautović je kazala Feni da je ova manifestacija počela prije 18 godina, istaknuvši kako nastoje kvalitetno da promoviraju, prezentiraju i unaprijede sektor ljekovitog bilja i pčelarstva, te organske hrane u BiH.
- Cilj nam je, prije svega, predstaviti javnosti ljude koji vrijedno rade na očuvanju tradicija, na proizvodnji, uzgoju, preradi ljekovitog bilja - navela je Katica-Arnautović.
Kaže da je na Festivalu moguće vidjeti proizvode od čajeva kao monokomponente, čajnih mješavina, kombinacija ljekobilja i meda, zatim kozmetike na bazi ljekovitog bilja.
Napomenula je da ima dosta kozmetike za djecu, što pokazuje da su proizvođači uspjeli razviti takve tehnologije koje su zdravstveno prihvatljive i za najmlađe.
- Htjeli smo da vratimo običaj konzumiranja čaja u naše porodice, da Bosanci i Hercegovci, pored kahve, konzumiraju čaj, ali ne onda kada su bolesni, nego dok su zdravi da bi zadržali svoje zdravlje, imunitet i da bi sebi i svojoj porodici obezbijedili ono što je nabolje za njih - kazala je Katica-Arnautović.
Dodala je da se u toku proteklih godina desilo da su mnogi mladi ljudi našli svoje mjesto u ovom sektoru i poslovne ideje. Pored onih koji su u nekim srednjim godinama, mogu se vidjeti i mladi ljudi koji se bave sakupljanjem, preradom i novim proizvodima u ovom sektoru.
Katica-Arnautović ističe da je ljekovito bilje u BiH zaista posebno, te da je više od 400 autohtonih vrsta, vrsta koje se samo mogu naći na ovom prostoru.
- Na to ljekobilje smo jako ponosni, a posnosni smo jer su naši izlagači, slijedeći i osluškujući tržište napravili široku paletu proizvoda koja se našla i u Evropskoj uniji, ali i u Emiratima, Saudijskoj Arabiji, pa sve do Amerike i Australije - naglašava Katica-Arnautović.
Najavila je i formiranje bh. mreže pod brendom “Naš proizvod”, koja će okupiti male i srednje proizvođače i prerađivače čaja, ljekovitog bilja, šumskih sekundarnih proizvoda, gljiva, jagodičastog voća, meda i drugih pčelinjih proizvoda, prerađenog i sušenog voća (sokovi, džemovi, bestilji…), ukrasnog cvijeća i grmlja, začinskog bilja, sira i suhomesnatih proizvoda.
Kaže da su od samog početka projekta Festivala čaja i ljekovitog bilja i pčelarstva, projekta Bee Fest, imali potrebu da na poseban način predstave ljude koji to proizvode, ali i da im pomognu da unaprijede svoju proizvodnju, da uvedu standarde u svoju proizvodnju, da se pojave na tržištu sa novim proizvodima.
- S druge strane, htjeli smo da i same konzumente educiramo zašto postoji potreba da se svakodnevno konzumira ljekovito bilje, čajni preparati, zatim kombinacije meda i ljekobilja. To sve smo podveli pod projekat 'Naš proizvod' - pojasnila je Katica-Arnautović.
Navodeći zašto naziv "Naš proizvod“, kaže da vrlo često ima proizvođača koji nisu u stanju da vrše preradu, pa oni svoje sirovine daje nekome drugom ko to prerađuje, a onda ga treći marketinši prezentira na tržištu.
- To je taj koncept 'Naš proizvod', da ljudima obezbijedimo kvalitetnu prezentaciju, da im obezbijedimo prisustvo tržišta, da im omogućimo da se predstave i izvan granica naše zemlje, mada je naš prioritetni cilj naš domaći kupac koji zaslužuje da ima najbolje - zaključila je Katica-Arnautović.
Pozvala je sve građane da od 8. do 14. juna posjete Festival čaja i ljekovitog bilja, da porazgovaraju sa direktnim proizvođačima koji će im na najbolji način objasniti čemu služi koji proizvod, nakon čega će sasvim sigurno svako naći nešto za sebe.
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=NhXTfTNOB4E&feature=emb_title[/embed]
Biznis.ba / FENA