Međunarodna organizacija za pružanje usluga u civilnoj avijaciji (CANSO) pohvalila je mjere koje je Agencija za pružanje usluga u zračnoj plovidbi BiH (BHANSA) poduzela za vrijeme pandemije koronavirusa.
U analizi objavljenoj na naslovnici CANSO-ove publikacije navodi se niz mjera i aktivnosti koje je BHANSA poduzela od početka pandemije kako bi sa što manje štete prošla kroz ovo krizno razdoblje.
-Kako bismo održali financijsku ravnotežu, odmah smo započeli racionalizaciju poslovanja i smanjili financijski plan BHANSA-e za 2020. godinu. Selekcijom prioritetnih nabava za sigurno i učinkovito odvijanje zračnog prometa u našem zračnom prostoru, velika većina nabava za 2020. godinu prolongirana je za budući period nakon oporavka industrije. Mjere su uključivale i bolno smanjenje plaća zaposlenika, sve u cilju osiguranja kontinuiranog pružanja usluga u zračnoj plovidbi, kao i zaštite postojećih radnih mjesta, navodi direktor BHANSA-e Davorin Primorac.
Model koji je primijenila BHANSA uzor je drugim nacionalnim agencijama kako bi se prevladala najveća kriza ikada u civilnoj avijaciji. Iako je zračni promet i dalje značajno reduciran, što izravno utiče i na prihode BHANSA-e, ova agencija uspješno obavlja sve aktivnosti za koje je odgovorna. Racionalizacija poslovanja ni na koji način nije ugrozila svakodnevni rad Agencije. Istovremeno, niti jedan zaposlenik BHANSA-e nije ostao bez posla. Pri tome je važno naglasiti da Plan spašavanja podrazumijeva samostalno prevladavanje krize bez državne pomoći u financiranju.
CANSO je predstavničko tijelo tvrtki koje pružaju kontrolu zračnog prometa. Predstavlja interese pružatelja usluga u zračnoj plovidbi (ANSP). Članovi CANSO-a odgovorni su za potporu preko 85% svjetskog zračnog prometa, a kroz svoje radne skupine članovi dijele informacije i razvijaju nove politike, s ciljem poboljšanja usluga zračne navigacije na zemlji i u zraku.
Biznis.ba