Nadzorni odbor Željeznica FBiH jučer je odbio odluku kojom je Vlada Federacije BiH dala saglasnost za imenovanje generalnog direktora ovog javnog preduzeća.
Naime, Vlada FBiH je dala saglasnost Nadzornom odboru za imenovanje Enisa Džafića za generalnog direktora. Ipak dio članova odlučio je nepoštovati odluku te na poziciju generalnog direktora pokušao instalirati Rešada Mandžu.
Mandžo je javnosti postao poznat nakon što je Sindikat mašinovođa nadležnim organima 2014. godine prijavio kriminalne radnje tadašnje Uprave Željeznica FBiH. Provjere je dvije godine kasnije, po nalogu Tužilaštva KS, izvršio MUP KS.
Na teret im se stavlja zloupotreba službenog položaja prilikom dodjeljivanja poslova na adaptaciji i sanaciji staničnih zgrada i perona, među kojima je obnova trga na stanci u Čapljini. Radovi su dodijeljeni firmi “Bumat” iz Čapljine.
Krivična prijava se odnosi na bivšeg direktora ŽFBiH Nedžada Osmanagića te izvršne direktore među kojima je i Rešad Mandžo. Tadašnji ugovor s “Bumatom” bio je i predmet interne revizije te je ocijenjen je štetnim po kompaniju, ali to nije smetalo tadašnjoj Upravi ŽFBiH.
Tako su ŽFBiH krajem 2013. godine dale prvi posao “Bumatu”, a samo za jedan isporučeni vodokotlić plaćale su i do 500 KM, za česmu 400, za nova vrata i do 4.000 KM. Također, revizija je utvrdila da je za obnovu trga bilo planirano tisovo drvo i mramorne ploče. Ugrađene su jeftiniji materijali, bukovo drvo i betonske ploče, no cijena se nije mijenjala. U svim slučajevima nadzorni organ ispred Željeznica FBiH je "Bumatu" bio upravo Mandžo.
"Bumat" je u periodu kada je Mandžo bio važna karika od Željeznica FBiH za kratko vrijeme, prema izvještaju CIN-a, dobio poslove vrijedne skoro dva miliona KM. U septembru 2012. godine milion i 391 hiljadu KM za izvođenje radova adaptacije i sanacije poslovnih zgrada i perona, a onda šest mjeseci kasnije još 560 hiljada KM za izvođenje naknadnih i nepredviđenih radova na sanaciji i adaptaciji zgrada i perona.
Ured za reviziju institucija FBiH još ranije je u poslovanju Željeznica sa "Bumatom" utvrdio brojne nepravilnosti u tenderu. Osim favorizoranja pomenute firme, Ured za reviziju je utvrdio da su konačne cijene bila puno veće od dogovorene, da su rađeni naknadni radovi za koje nije raspisan novi javni poziv, ugrađen jeftiniji materijal od dogovorenog itd.
Podsjetimo, za povratak Mandže su protivno odluci Vlade, glasali Jadranko Stojkić, Dalfina Bošnjak, Suad Hasanović, Ševkija Botonjić i Adnan Bunjo, pozivajući se na nevažeću rang listu. U cijelom slučaju vjerovatno je prekršen i zakon, jer je Zakon o Željeznicama FBiH regulisao da se generalni direktor imenuje isključivo na prijedlog Vlade FBiH.
Dobro obaviješteni izvori potvrdili su nam da iza cijele priče stoji HDZ BiH, koji po svaku cijenu želi ovladati poslovanjem Željeznica FBiH.
Ovo nije prvi put da neki od pomenutih članova NO ne poštuju odluke Vlade FBiH, ali ni odluke sudova. Zbog sličnih su situacija i nepoštivanja odluka sudova već bili novčano sankcionirani.