Kina tvrdi da odluka EU o carinama na njena električna vozila podriva saradnju
EU je u petak saopćila da će nastaviti s visokim carinama na električna vozila proizvedena u Kini, čak i nakon što ih je Njemačka, najveća ekonomija u bloku, odbila. T je najveći trgovinski spor unije s Pekingom u deceniji.
Državna novinska agencija Xinhua javila je da taj potez otkriva "duboko ukorijenjeni protekcionistički impuls".
- Umjesto podsticanja suradnje, ove tarife riskiraju izazivanje trgovinskog sukoba koji bi mogao naštetiti ne samo odnosima Kine i EU, nego i vlastitoj ambiciji Evrope za zelenom tranzicijom Put naprijed je jasan: protekcionističke carine moraju se napustiti u korist nastavka pregovora. - piše agencija.
Evropski uvoz električnih vozila kineske proizvodnje skočio je posljednjih godina, što je izazvalo zabrinutost kod nekih domaćih proizvođača električnih vozila da bi mogli pretrpiti značajne gubitke zbog vala jeftinih kineskih električnih vozila.
Predložene carine na električna vozila proizvedena u Kini do 45 posto koštale bi proizvođače automobila dodatne milijarde dolara da uvedu automobile u blok i trebale bi biti uvedene od idućeg mjeseca na pet godina.
Komisija, koja nadzire trgovinsku politiku bloka, saopćila je da će se carine suprotstaviti onome što smatra nepravednim kineskim subvencijama nakon jednogodišnje antisubvencijske istrage. U petak je, međutim, rečeno da će nastaviti razgovore s Pekingom.
Mogući kompromis mogao bi biti određivanje minimalnih prodajnih cijena.
Kinesko ministarstvo trgovine izrazilo je snažno protivljenje planiranim carinama, nazivajući ih "nepravednima, nesukladnim i nerazumnim". Kina je pokrenula i žalbu Svjetskoj trgovinskoj organizaciji.
U onome što se smatra osvetničkim potezima, Peking je ove godine pokrenuo istrage o uvozu alkoholnih pića, mliječnih i svinjskih proizvoda iz EU.
SAD nameće carinu od 100 posto na uvezena kineska električna vozila, prenosi Reuters.