Croatia Airlines, Air Serbia i Montenegro Airlines izgubili 100 miliona eura
Preostali nacionalni prijevoznici iz bivše Jugoslavije trebali bi ove godine objaviti rekordne gubitke zbog pandemije koronavirusa, čija se procjena kreće do 100 miliona eura.
Većina aviokompanija također je izgubila zaradu i u 2019. godini. Međutim, vlade u svakoj od tri države obvezale su se na pružanje pomoći, izvještava Ex-Yu Aviation.
Air Serbia je nagomilala više od trideset miliona eura gubitaka do nastavka komercijalnih letova krajem maja, a srbijansko Ministarstvo građevinarstva, prometa i infrastrukture najavilo je kako se nada da će ublažiti gubitke u avionskom sektoru zemlje, koji uključuje i nacionalnu zračnu luku, zračne luke i pružatelja usluga u zračnoj plovidbi do kraja godine sa 200 miliona eura.
Prema Ministarstvu, zemlja će pružiti direktnu fiskalnu podršku Air Srbiji kao glavni način pomoći. Iznos će ovisiti o konačnom financijskom padu usljed Covid-19, kao i o iznosu potrebnom za jačanje uloge Air Srbije širom Balkana.
Croatia Airlines zabilježio je neto gubitak od 23,1 miliona eura tokom prve polovine godine, što je gotovo dvostruko više od gubitka u prvoj polovici 2019. Tokom prvih šest mjeseci prihod je smanjen za 52,4 posto. Avionska kompanija je rekla da je prerano procjenjivati financijske posljedice, jer je pandemija još uvijek u toku, ali navela da su bile velike. Tvrtka je od države zatražila nešto više od devedeset miliona eura za upravljanje krizom.
Montenegro Airlines također osjeća efekte pandemije. Tvrtka je tokom prve polovine godine izgubila više od petnaest miliona eura prihoda, dok tek treba procijeniti ukupne gubitke nastale pandemijom Covid-19.
- Trenutno je nemoguće procijeniti gubitke tvrtke kao rezultat koronavirusa jer pandemija još traje. U svakom slučaju, govorimo o višemilijunskom gubitku. Naznaka je da su tokom prve polovine godine prihodi Montenegro Airlinesa smanjeni za 15.110.063 eura, naveo je prijevoznik.
Krajem prošlog mjeseca, crnogorska vlada ubrizgala je 10,4 miliona eura u svog avioprijevoznika kako bi mu osigurala likvidnost.
Biznis.ba