Jeftina električna vozila iz Kine već se uvoze u Evropu, potkopavajući jednu od najvećih industrija u regionu. Kineska kompanija BYD pretekla je američku Teslu prošle godine i postala najveći svjetski proizvođač električnih vozila na svijetu, a uskoro će povećati investicije u proizvodnji.
BYD je prošlog mjeseca najavio planove da sljedeće godine predstavi svoj hatchback model Seagull vrijedan 10.000 dolara u Evropi. Čak i nakon tarifa i modifikacija kako bi se zadovoljili evropski standardi, rukovodioci BYD-a su se obavezali da će prodavati ovaj automobili po cijeni manjoj od 20.000 eura.
To bi koštalo nekoliko hiljade eura jeftinije od sličnih električnih četvorosjeda evropskih proizvođača kao što su Stellantis ili Renault. Veliki ulazak BYD-a na tržište EU pojačava pritisak na evropske proizvođače, a pokrenuta istraga o narušavanju zdrave konkurencije u Briselu vjerovatno neće ugasiti tu prijetnju.
„Veoma pažljivo pratimo koje rezultate postiže ovaj model i drugi koji dolaze od kineskih proizvođača električnih vozila“, rekao je Martin Sander, šef evropskog poslovanja za EV kompanije Ford Motor. On je potvrdio da je uobičajna “nervoza kad nova konkurencija dolazi na tržište”, prenosi Autoblog.
BYD Seagull
Model Seagull je dobio pohvale za kvalitet izrade, dizajn i tehnologiju koju je BYD upakovao za tu cijenu. Kompanija planira da započne prodaju i skupljeg električnog modela više klase (25.000 eura), rekao je evropski generalni direktor Michael Su na industrijskom događaju u Londonu ovog meseca. Planovi BYD-a za dvije fabrike u regionu pomoći će da se ublaže posljedice bilo kakvih tarifa EU koje su imale za cilj da uspore prodaju na evropskom kontinentu.
Model već dobro napreduje van svoje azijske matične baze. U Meksiku, gde se prodaje pod imenom Dolphin Mini, vozači su pohrlili da kupe ovaj automobil po cijeni od 358.800 pezoa (19.780 dolara) od njegovog predstavljanja u februaru, uprkos infrastrukturi za punjenje koja je još uvijek u povoju.
Osnovan 1995. godine, BYD je počeo sa proizvodnjom baterija, prije nego što se proširio na automobile 2003. Počeo je sa prodajom putničkih automobila u Evropi pre tri godine, a u ovom trenutku ima drugi najprodavaniji EV u Velikoj Britaniji, iza Teslinog modela Y.