Za pješake električni automobili predstavljaju veću opasnost od vozila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. Prema studiji iz Velike Britanije, dva puta je veća vjerovatnoća da će pješake udariti električna/hibridna vozila nego vozila na benzin ili dizel.
Jedan od razloga bi mogao da bude taj da su vozila tiša – posebno u gradovima, slabije se čuju zbog okolne buke, objašnjava naučni tim u časopisu Journal of Epidemiology & Community Health. Vozači električnih ili hibridnih automobila bi trebalo da obrate više pažnje na pešake jer ih možda neće čuti i izaći će na put, rekli su naučnici.
Također se mora raditi na ublažavanju povećanog rizika. Moguća tehnička rješenja uključuju sisteme za izbjegavanje sudara i autonomno kočenje, navodi Revija HAK.
Istraživači pod vodstvom Phila Edwardsa s London School of Hygiene & Tropical Medicine su istraživali rizik od nesreća u Velikoj Britaniji koristeći podatke od 2013. do 2017. godine. Zabilježeno je oko 96.000 nesreća u kojima su učestvovali pješaci, koje je udario automobil ili taksi. Otprilike u tri četvrtine nesreća su učestvovala vozila s dizelskim ili benzinskim motorima (nešto manje od 72.000), a u dva posto (oko 1700) električna ili hibridna vozila.
Za otprilike četvrtinu nije pružena nikakva informacija. Istraživači su ove brojke stavili u odnos s udaljenošću koju pređe svaka vrsta vozila i izračunali stopu nesreća za pješake na oko 160 miliona kilometara. Godišnji prosek za električna i hibridna vozila je bio 5,16, dvostruko više nego za benzinska i dizelska vozila (2,40). Većina nesreća se dogodila u urbanim sredinama, prenosi Autoblog rs.
Istraživači upozoravaju da podaci idu samo do 2017. i da bi moglo doći do iskrivljenja jer je vjerovatnije da će mlađi, manje iskusni vozači posjedovati električni automobil. Mlađi vozači češće učestvuju u saobraćajnim nesrećama. Faktori kao što su razlike u masi ili ubrzanju vozila također mogu da igraju ulogu.
Električni automobili često ubrzavaju moćnije i, kao i svi automobili, u prosjeku postaju sve teži. Novi električni automobili su često snažni, teški SUV-ovi ili limuzine. Analize iz nekoliko zemalja su već pokazale da je to jedan od razloga zašto su električni automobili odgovorni za više saobraćajnih nesreća od motora s unutrašnjim sagorijevanjem.
Električna vozila su tiha, posebno kada kreću. Zakon zahteva namerno generisanu, kontinuiranu buku kako bi i slijepe i slabovidne osobe mogle da lociraju vozila.