Električna vozila su u Evropi preskupa. I to ne samo nama, već i u zemljama "razvijenog zapada". Slično je i u SAD gdje vozači više gotovo uopšte ne razmišljaju o EV modelima.
Mi to znamo, trgovci to znaju i proizvođači automobila to znaju. Jer, čak su i najpovoljniji modeli još uvijek manje pristupačni od ekvivalentnog automobila s SUS motorom, iako zapadne marke automobila uzbuđeno govore o tome "da će njihova sljedeća generacija EV platformi donijeti električnu tehnologiju na ulice za hiljade eura manje nego što trenutno koštaju." Ali s obzirom na nedavne vijesti iz kineskog proizvođača automobila BYD, sve to izgleda uzaludno, prenosi Autoblog.rs.
BYD je, naime, napravio još jedan korak naprijed u kineskom ratu cijena i snizio je cijenu svog najjeftinijeg EV-a, Seagulla, za 5 posto, svodeći maloprodajnu cijenu na samo preračunato 8.900 eura u Kini. Da, BYD nudi potpuno novi električni auto klase Dacie Spring za manje od 10 hiljada dolara.
Za poređenje, u Stellantisu su uzbuđeni zbog mogućnosti da na tržištu ponude novi Citroen e-C3 za manje od 20.000 eura, Renault zbog svoje Petice za 25.000 eura, a VW ulaže napore da svoj budući ID.2 ponudi za "mizernih" 25.000 eura.
Stvari izgledaju jednako mračno i u SAD u kontekstu cijena automobila. Najjeftinije električno vozilo koje se nudi u Americi, Nissan Leaf, košta 28.000 dolara, a čak i najjeftiniji automobil, maleni Mitsubishi Mirage, koji je dimenzijama sličan BYD-u, košta 16.700 dolara.
Istina je da većina Amerikanaca vjerovatno ne bi nikad kupila Seagull, baš kao što većina ne kupuje ni Mirage, ali mnogi vozači u Evropi i drugim dijelovima svijeta bi ih poželjeli, naročito u velikim gradovima. Nije važno što mu je baterija mala (30 kWh) ili što koristi manje tehološku natrijum-jonsku bateriju. Kupce u Evropi će više zanimati stvarni iskoristivi domet od 240 km.
Dakle, ovo nije nimalo bezazleno, ta činjenica što BYD može da sebi priuštiti prodaju električnog auta po tako niskoj cijeni. To itekako potkopava zapadne proizvođače, koji da bi prodali vozila na kineskom tržištu moraju da (žargosnki rečeno) "skinu gaće" s cijenama te s druge strane aplaudiraju što EU uvodi više carine za kineske aute u Evropi.