Kinezi tvrde da imaju bateriju koja se ne može zapaliti u slučaju sudara
Kineski proizvođač baterija CATL razvio je novu platformu za električne automobile koja može izdržati udarce pri brzinama do 120 km/h bez opasnosti od požara.
Tehnologija je razvijena s fokusom na povećanu bezbjednost, a koristi materijale koji se također koriste u izradi podmornica i aviona.
Nova šasija, nazvana Bedrock, dizajnirana je za raspodjelu energije od udaraca i zaštitu baterije. U nekoliko testova sudara, šasija je bila izložena ekstremnim uslovima. Između ostalog, preživjela je frontalni sudar sa stubom pri 120 km/h, a da se nakon toga nije zapalila, prenosi Revija HAK.
Bedrock konstrukcija temelji se na strukturi u kojoj je baterija obezbjeđena od oštećenja. Materijali poput posebno čvrstog čelika i aluminija, koji se obično koriste u podmornicama i avionima, pridonose jedinstvenoj robusnosti, tvrde Kinezi.
Ključni element dizajna je sistem za brzo odvajanje baterije. U slučaju sudara baterija se može isključiti za 0,01 sekundu i isprazniti za 0,02 sekunde. Ovo smanjuje rizik od požara u slučaju ozbiljnih nesreća.
Ujedno, Bedrock šasija dizajnirana je da apsorbuje do 85 odsto energije sudara u nesrećama. Za poređenjeu, tradicionalna šasija apsorbuje oko 60 odsto. Ovaj povećani kapacitet može pomoći u smanjenju štete. Osim bezbjednosti, šasija takođe ima potencijal za pojednostavljenje proizvodnje električnih automobila. CATL procjenjuje da korištenje Bedrocka može značajno skratiti vrijeme proizvodnje.
Dizajn Bedrocka je fleksibilan i može se koristiti za nekoliko različitih tipova automobila. Prvi proizvođač koji je koristio šasiju u svojim automobilima je Avatr, firma u vlasništvu CATL-a.