VT mjenjač je poznat po tome što nema fiksne stepene prenosa i automatski usklađuje brzinu radilice sa opterećenjem motora. Sada su italijanski inženjeri razvili prvi CVT mjenjač na svijetu sa zupčanicima, piše The Drive.
CVT (Continuously Variable Transmission), odnosno "bezstepeni" mjenjači, takođe spadaju u automatske mjenjače, ali se razlikuju po tome što omogućavaju vožnju automobila na jednostavan način, slično vožnji mopeda, bez potrebe za ručnim prebacivanjem "brzina".
Za razliku od klasičnih automatskih mjenjača koji sami obavljaju promjenu stepena prenosa, kod CVT-a taj proces uopšte ne postoji.
Uz izostanak trzaja koji su prisutni čak i kod najmodernijih automatskih mjenjača, CVT mjenjač se može pohvaliti i činjenicom da je često znatno ekonomičniji. Glavni razlog za to je mogućnost CVT-a da kontinuirano mjenja prenose kako bi postigao optimalan radni režim motora, što znači da uvijek radi na vrhuncu efikasnosti.
Teorija je, dakle, nesumnjivo na njihovoj strani. Praksa, međutim, često i nije, barem ne u onoj mjeri u kojoj bi se to moglo očekivati.
Izostanak primetnih promjena brzina doprinosi glatkoj vožnji bez trzaja, ali to takođe znači i nedostatak osjećaja ubrzanja koji dolazi pri promjeni stepena prenosa. Uz to, čest prigovor na račun CVT mjenjača je buka pri ubrzanju, jer motor tada radi u visokim obrtajima, prenosi b.92.
Mnogi vozači ne vole CVT upravo iz tog razloga. Veći problem je, međutim, što je održavanje i popravka CVT mjenjača često skuplje od onih kod klasičnih automatskih mjenjača, koji su ionako skuplji za popravljanje od manuelnih mjenjača.
Novi menjač, nazvan Ratio Zero, ima jedinstven dizajn. Sastoji se od tri stepena prenosa postavljena na prilagodljive krakove kako bi se olakšao prenos snage. Ratio Zero rješava veliki problem današnjih CVT mjenjača jer bolje podnosi veći obrtni moment. Osim toga, značajno poboljšava efikasnost prenosa snage i smanjuje energetske gubitke.
Ovaj mjenjač je prvobitno razvijen za električne bicikle, ali je koncept proširen i za druga, veća vozila. Ipak, još uvijek nije izvjesno da li će se moći koristiti i za automobile i motocikle.