Potez indijske države Uttar Pradesh da ukine neke namete na hibridne automobile učinit će ih 10% jeftinijima, čime će japanska Toyota Motor ostvariti veliku pobjedu u naporima lobiranja i podići očekivanja industrije i analitičara da bi druge države mogle slijediti njihov primjer.
Kao što je to slučaj s električnim automobilima, vlada najmnogoljudnije indijske države također će se odreći poreza na registraciju za prodaju nekih hibridnih automobila, stoji u obavijesti od 5. srpnja.
Hibridni automobili nude uštedu goriva budući da rade na električnim motorima i motorima s unutrašnjim sagorijevanjem.
Dionice Maruti Suzuki, vodećeg indijskog proizvođača automobila koji proizvodi i prodaje hibridne automobile u partnerstvu s Toyotom, porasle su za 5,5% otkako su lokalni mediji ovog tjedna prvi put izvijestili o obavijesti države.
“Ovo je pozamašan poticaj koji država daje za hibridne automobile. Potez Uttar Pradesha mogao bi potaknuti druge države da ga slijede", rekao je Morgan Stanley u bilješci, dodajući da će s novim hibridnim modelima njihov udio u ukupnoj prodaji rasti.
Uttar Pradesh čini 10% ukupne prodaje automobila u Indiji.
Toyota, koja drži 85% udjela na "jakom" indijskom tržištu hibridnih automobila sa svojim brzoprodanim Hycross i Hyryder SUV-ovima, "vjerojatno će biti ključni dobitnik ovog poteza, a slijedi je Maruti Suzuki", rekao je Nomura u bilješci, prenosi SEEbiz.
Toyota i Maruti Suzuki nisu odgovorili na Reutersove upite.
Oslobađanje od državnog poreza odnosi se na takozvane jake hibride, koji neko vrijeme mogu pokretati elektromotor, te na plug-in hibride.
Snažni hibridni modeli činili su manje od 3%, ili oko 28.000 jedinica, od ukupne prodaje automobila u Indiji od 1 miliona u periodu od januara do marta ove godine, dok su električna vozila činila gotovo 4%, prema Nomuri.
Vlada indijskog premijera Narendre Modija usmjerila je svoj poticaj zelenoj mobilnosti na električna vozila, nudeći firmama milione dolara poticaja za izradu takvih automobila, dok ne daje ustupke za hibride.
Indijski savezni porez na promet električnih vozila iznosi samo 5%, dok je porez na hibride čak 43%, blizu 48% koliko se nameće benzinskim automobilima. Porezi na registraciju koje naplaćuje država su odvojeni, što povećava ukupnu cijenu automobila.
Honda Motor, koja prodaje snažnu hibridnu varijantu svoje popularne limuzine City u Indiji, rekla je da će odluka "nedvojbeno privući veći skup kupaca da se pridruže nacionalnoj misiji zelene mobilnosti".
Toyota, najveći svjetski proizvođač automobila, dugo je lobirala kod Modijeve vlade da smanji poreze na hibride, za koje tvrdi da zagađuju manje od automobila na benzin, ali dobivaju slabu podršku politike.