
Rezervacije se nisu pretočile u stvarne narudžbine, a stopa konverzije za Cybertruck bila je niska. U međuvremenu, Elon Musk je sve više fokusiran na neke druge stvari.
Ove tri stvari vjerovatno već znate, ali ih ipak vrijedi ponoviti u svijetlu onoga što slijedi.
Prvo, Tesla nije prosječna automobilska kompanija. Drugo, Cybertruck je sve samo ne prosječan kamionet.
I treće, Elon Musk definitivno nije prosječan direktor automobilske kompanije - ima mišljenje o svemu i uvijek se pobrine da se to mišljenje čuje. Glasno i jasno.
Priča o Teslinom uspjehu i o tome kako je ova kompanija poremetila auto-industriju već je toliko puta ispričana da se nećemo mnogo baviti njom, piše "CarScoops".
Ali Cybertruck zaslužuje pažnju jer je još uvijek relativno nov proizvod, najavljivan kao kamionet koji će nadmašiti sve ostale - električne ili ne. Dakle, da li je zaista uspio?
Kada je riječ o publicitetu, odgovor je odlučno "da". Jedva da prođe dan bez neke vijesti (ili njih pet) o Teslinom futurističkom kamionetu - bilo da se raspravlja o tome koliko je ružan ili kontroverzan, kako mu se šasija slomila u testu jednog Youtubera dok stari Ram nije ni mrdnuo, ili kako ga je jedan terorista izabrao da detonira eksploziv ispred Trumpovog hotela.
Vratimo se malo u oktobar 2023. Mjesec dana prije zvaničnog lansiranja Cybertrucka, Musk se hvalio kako Tesla već ima "preko milion rezervacija" i kako je potražnja za ovim netipičnim kamionetom nevjerovatna.
Naravno, rezervacija se mogla izvršiti uz povratni depozit od 100 dolara (kasnije povećan na 250), ali to je bio "manji detalj" u cijeloj priči.
Niko - pa ni sam Musk - nije očekivao da će sve te rezervacije postati zaista i narudžbine.
Stefani Valdez Streti iz kompanije Cox Automotive rekla je za "Wired" da automobilska industrija cilja stopu konverzije (iz rezervacije u narudžbinu) između 2 i 16 procenata.
Kompanija Tesla je nedavno, u sklopu jedne kampanje povlačenja vozila, otkrila da je od 13. novembra 2023. do 27. februara 2025. isporučila 46.096 Cybertruck vozila, što je konverzija manja od 5 odsto.
To jeste u okviru pomenutog raspona, ali teško da će obradovati Muska ili njegove fanove.
I mada niko ne bi smio da optuži najbogatijeg čovjeka na svijetu za "obmanjivanje javnosti", broj od 46.000 prodatih vozila baš i ne reflektuje "nevjerovatnu" potražnju.
Istina, u početku je to bila nova sjajna igračka koju su svi poznati morali da imaju. Cybertruck je bio lider prodaje među automobilima čija cijena prelazi 100.000 dolara.
Međutim, to je dosta ekskluzivno društvo u poređenju sa tržištem ispod 100 hiljada dolara, gdje se zapravo vodi prava bitka - osim, naravno, ako se ne zoveš Ferrari, Bentley, Aston Martin ili Lamborghini.
Početkom januara, "Business Insider" je izvijestio, pozivajući se na svoje izvore, da je kompanija Tesla zbog pada prodaje premjestila dio svojih radnika sa proizvodne linije za Cybertruck na liniju za Model Y u fabrici u Ostinu.
U internom upitniku koji su poslali zaposlenima naveli su: "Kako nastavljamo da procjenjujemo rasporede u skladu sa poslovnim potrebama, napravićemo promjene u rasporedima za Model Y i Cybertruck i želimo da uzmemo u obzir vaše preferencije".
Dva radnika su izjavila da je ovakav potez neuobičajen, jer se promjene rasporeda obično dešavaju samo kod novih modela.
S druge strane, moguće je da Tesla vidi Model Y "Juniper" kao potpuno novi model, pa je ova promjena opravdana.
U svakom slučaju, Model Y je Teslin najvažniji model - i izuzetno uspješan, barem do prošle godine, kada je prodaja naglo pala.
Ali to je bilo očekivano, jer su svi znali da uskoro stiže osvježena verzija Juniper, pa su vjerovatno odlučili da je bolje da sačekaju par mjeseci, nego da odmah kupe "stari" model, prenosi "b92".