najveći svjetski proizvođač

Toyota odlučno ne prihvata prelazak na električne automobile

Autor: Biznis.ba
Toyota odlučno ne prihvata prelazak na električne automobile
Foto: Toyota

Najveći svjetski proizvođač automobila trenutno obara rekorde profitabilnosti.

Toyota je prošle godine zaradila više nego ikada, što za sada potvrđuje uspjeh politike guranja hibrida i polaganog prelaska na električne automobile.

Na kraju fiskalne 2023. godine Toyota Grupa je još jednom potvrdila svoj status najvećeg proizvođača automobila u svijetu s prodajom većom od 11 milijuna vozila širom svijeta. Taj je rezultat bio 7,2 posto veći nego prethodne godine.

S obzirom da je u Japanu završila fiskalna godina, potvrđeno je da je ova firma, koja u svojoj ponudi ima i satelitski Lexus, ponovno oborila profitne rekorde. Naime, riječ je o brojci od oko 30 milijardi eura dobiti.

U svemu tome gotovo nikakav doprinos nije imala prodaja električnih vozila, jer ih Toyota nema toliko u ponudi. Tačnije, na evropskom tržištu trenutno je u ponudi samo jedan model - bZ4x, a njegova je prodaja u Evropi prošlu godinu prema podacima Jato Dynamica završila sa 16.745 registracija. Od gotovo 820.000 isporuka Toyote u 2023. na evropskom tržištu, jedini električni automobil završio je sa samo dva posto udjela. Istodobno, u Toyotinoj globalnoj prodaji isključivo električni automobili imaju udio od samo jedan posto. Rekli bi, pametnom dosta!

Možda je to razlog zašto Toyota ne želi tako odlučno i srčano prihvatiti prelazak na električne automobile kao drugi proizvođači, pa japanski proizvođač već godinama proturječi trendovima. Toyota jednostavno već godinama govori kako svijet nije spreman za potpuno električni automobil kao primarno rješenje za mobilnost, pogotovo jer milijarda svjetske populacije nema električnu energiju, prenosi SEEbiz.

Predsjednik najvećeg proizvođača automobila na svijetu Akio Toyoda zagovara pravilo 1:6:90. Pokazuje da se sirovine potrebne za bateriju jednog električnog automobila mogu koristiti za šest plug-in hibrida i 90 običnih hibrida. To je stvarnost koja očito utječe na troškove proizvođača i profitne marže.

Još jedno stajalište koje Toyotin pristup električnim automobilima čini vrlo jasnim jest ono koje dijeli glavni izvršni direktor Toyote za Sjevernu Ameriku, Ted Ogawa. Direktor jedne japanske firme izazvao je kontroverze izjavom da više voli plaćati penale za ispuštanje štetnih plinova nego ulagati u električne automobile.

I koji je smisao na kraju? Električni automobili – da, ali s oprezom, smatraju u Toyoti, koja je u svojoj strategiji jasna da svoju ponudu mora i dalje fokusirati prvenstveno na hibride koji su trenutno najprodavaniji u Evropi.

Bez obzira na kritike, Toyota se predano prilagođava zahtjevima tržišta koje, uostalom, očito ide u smjeru električnih automobila. Gledajući unaprijed, marka planira lansirati novu generaciju električnih vozila počevši od 2027. i ulagati u čvrste baterije, u koje je počela intenzivno ulagati. Ne samo u opskrbnom lancu, već iu proizvodnim postupcima, razvoju softvera, pa čak i umjetnoj inteligenciji.

Pitanje svih pitanja je kopa li si Toyota svjesnim zaostajanjem za konkurentima sama sebi "grob" ili se mudro priprema za savršen trenutak da uspije u prijelazu na električne automobile? Preciznog odgovora nema, jer će vrijeme pokazati ispravnost ovakvog pristupa. Ali barem je jedno sigurno u slučaju Toyote. Kada se ozbiljno suoči s tim procesom, radit će to punih džepova i moći će se lako i brzo prilagoditi tržištu.