nakon glasanja

Velike podjele u EU na glasanju o carinama na kineske električne automobile

Autor: Biznis.ba
Velike podjele u EU na glasanju o carinama na kineske električne automobile
Foto: Unsplash

Vlade Evropske unije izložile su podijeljena stajališta o valjanosti carina EU-a na uvoz električnih vozila proizvedenih u Kini u neobvezujućem, ali ipak utjecajnom glasanju, rekli su u utorak Reutersu izvori upoznati s glasovanjem.

Evropska komisija, koja nadzire trgovinsku politiku bloka, postavila je privremene carine do 37,6% na električna vozila uvezena iz Kine kako bi se suprotstavila, kako kaže, nepravednim subvencijama i preispitala je stajališta članica EU-a u takozvanom savjetodavnom glasanju.

Desetak članica EU-a glasalo je za podršku carinama, četiri su bile protiv, a 11 ih je bilo suzdržano, rekli su izvori.

Očekuje se da će Komisija to uzeti u obzir kada bude odlučivala hoće li nastaviti s konačnim carinama u dosad najvećem trgovinskom slučaju u EU-u.

Ako zagovara obveze na kraju svoje istrage, one će doći na obvezujuće glasovanje među članicama EU-a i bit će nametnute osim ako kvalificirana većina od 15 zemalja članica koje predstavljaju 65% stanovništva EU-a ne glasa protiv.

Ako bi se ponovio obrazac glasovanja savjetodavnog glasanja, tada bi stupile na snagu konačne obveze, koje se obično primjenjuju pet godina.

Međutim, veliki broj suzdržanih odražava kolebanje među mnogim članicama EU-a, svjesnima argumenata Komisije da trgovina mora biti na jednakim uvjetima, ali također svjesni rizika od trgovinskog rata s Kinom, prenosi SEEbiz. Peking je zaprijetio širokom odmazdom.

Njemački proizvođači automobila, koji su prošle godine ostvarili trećinu svoje prodaje u Kini, pozvali su EU da ukine carine, koje se ne bi odnosile samo na kineske proizvođače kao što su BYD, Geely i SAIC, već i na automobile zapadnih proizvođača automobila proizvedene u Kini. kao Tesla i BMW.

U glasovanju su Francuska, Italija i Španjolska podržale carine, dok su Njemačka, Finska i Švedska bile suzdržane, rekli su vladini izvori.

Njemački izvor rekao je da je njegova suzdržanost bila u duhu "kritične solidarnosti" s Komisijom. Finska je sumnjala je li to u interesu EU-a, s obzirom da nisu svi europski proizvođači automobila za mjere, rekao je dužnosnik veleposlanstva.

Švedski ministar trgovine Johan Forssell rekao je da bi dijalog između Komisije i Kine za pronalaženje rješenja bio vrlo važan.

Komisija će nastaviti svoju istragu još tri mjeseca.

Kao znak kompromisa, Evropska komisija je signalizirala da bi mogla razmotriti niže tarife za BMW-ove Električni Mini i Volkswagen proizvedeni u Kini Cupra Tavascan, rekla su dva izvora upućena u stvar.