Mnogo je negativnih reakcija u javnosti prošle godine izazvala odluka BMW-a da počnu naplaćivati pretplatu na razne dodatke u svojim novim automobilima.
Ideja im je bila korisnicima prodati bogato opremljene automobile, a potom ih “navući” na mjesečnu pretplatu, u sklopu koje bi plaćali razne opcije.
BMW je naplaćivao korišćenje ugrađene auto-kamere, automatsko paljenje i gašenje dugih svjetala, grijanje upravljača ili (jedino donekle opravdano) korišćenje sistema poluautonomne vožnje. Cijene pretplata bile su od desetak, pa sve do pedesetak dolara (grijanje za sjedišta trebalo je platiti, recimo, 18 dolara mjesečno), a višegodišnjom pretplatom se moglo ponešto i uštedjeti, piše Autonet, prenosi SEEbiz.
Međutim, nezadovoljstvo kupaca bilo je preveliko, što je sada dovelo do promjene poslovne politike. U razgovoru za portal Autocar, član uprave BMW-a za prodaju i marketing Peter Nota (Pieter Nota) potvrdio je da oni više neće tražiti dodatno plaćanje za funkcije koje su već ugrađene u automobile.
Kontroverzna praksa nije dobro “legla” kupcima, koji su imali osjećaj da moraju za istu stvar da plate dvostruko. Iako su u bavarskoj kompaniji to tumačili kao “pružanje dodatnih usluga uz mogućnost naknadne aktivacije”, tržište taj narativ nije prihvatilo. Grijanje za sjedišta i drugi dodaci sada se ugrađuju i aktiviraju samo u fabrici, ako ih kupac prilikom porudžbine vozila odabere.
BMW, ipak, ne odustaje od dodatne naplate baš svega. Softverske usluge koje zahtijevaju preuzimanje dodatnih usluga (na primjer sistem za automatsko parkiranje) dobro su prihvaćene, a kupcima je prihvatljivo da plate za njihovu naknadnu kupovinu. Na to će se, kaže Nota, u BMW-u od sada fokusirati, prenosi B92.
(Biznis.ba)