100 najvećih B2B kompanija ima bilion dolara neiskorištene vrijednosti u vlastitim brendovima
Microsoft je daleko najvrijedniji B2B brend na svijetu i vrijedi gotovo dvostruko više od svog najbližeg konkurenta, Amazona.
B2B kompanije “zaostaju” za svojim B2C kolegama u smislu doprinosa brenda poslovnoj vrijednosti, otkriva nova studija.
Uprkos tome što 100 najboljih B2B brendova na globalnoj razini ima ukupnu vrijednost brenda od oko 2 biliona dolara, istraživanje Brand Finance otkriva da te kompanije imaju oko 1 bilion dolara dodatne neiskorištene poslovne vrijednosti u svojim brendovima. Ovo sugerira da bi B2B kompanije mogle učiniti više za stvaranje poslovne vrijednosti kroz brend.
Brand Finance izračunava vrijednost brenda pomoću metodologije Royalty Relief. Ovom metodom se određuje koliko bi kompanija bila spremna platiti za licenciranje svoga brenda da ga ne posjeduje. To izračunava korištenjem ocjene snage robne marke, stope prepoznatljivosti brend-a za odgovarajući sektor i prihoda koji se ostvaruju zahvaljujući snagi brenda.
Microsoft najvrijedniji B2B brend na svijetu
Istraživanje otkriva da je Microsoft daleko najvrijedniji B2B brend na svijetu. Prema gore spomenutoj kalkulaciji vrijedi 137,5 milijardi dolara. Sljedeći najvrjedniji B2B brend je Amazon, s vrijednošću brenda od 70,6 milijardi dolara, što je nešto više od 50% vrijednosti Microsofta.
Uprkos nekim kontroverzama oko kompanija koje profitiraju nakon spiralnog porasta potrošačkih cijena energije od početka rata u Ukrajini, naftne i plinske kompanije su imale vrlo dobre rezultate na ljestvici vrijednosti robnih marki. Najvrjedniji britanski B2B brend je Shell. Njegova vrijednost je procijenjena ma 37,2 milijarde dolara. U februaru je Shell izvijestio o rekordnoj godišnjoj dobiti.
Shell se nalazi na osmom mjestu u svijetu iza Oracle-a (39,57 milijardi dolara), Accenturea (39,87 milijardi dolara) i Aramca (45,23 milijarde dolara). Velika Britanija ima još četiri brenda među prvih 100: EY, KPMG, BP i HSBC, prenosi Financa.
Brand Finance izračunava snagu brenda kroz tri komponente, marketinško ulaganje i input, kapital i percepciju među zainteresiranim stranama, te izlazne mjere izvedbe, kao što je tržišni udio.
Deloitte je najjača B2B robna marka na svijetu. Ocijenjeni Indeks snage brenda (BSI) od 91,3 od 100. Bio je to jedan od samo dva globalna B2B brenda koja je postigla ocjenu brenda AAA+. Drugi brend koji je to postigao bila je britanska tvrtka Ernst & Young, s BSI ocjenom od 89,9.
Gradnja ličnog branda
Izvještaj koje je izradio Brand Finance navodi da je usred mnogih otpuštanja u prošloj godini, posebno u tehnološkom sektoru, Deloitte zapravo povećao broj zaposlenih s manje od 350 000 na 415 000 u 2022. Kompanija je također deseti najvrijedniji B2B brend u svijetu i najvrijedniji u sektoru komercijalnih usluga.
Četiri kineska brenda nalaze se među 10 najboljih po snazi brenda na globalnoj razini. To su Bank of China, State Grid, ICBC i China Construction Bank. Energetska grupacija Petronas treći je najjači svjetski B2B brend. Prema istraživanju se PwC nalazi na četvrtom mjestu, a Accenture šesti.
U kategoriji B2B2C najvrijedniji Google
Izvještaji također uključuju kompanije koje prodaju robu ili usluge drugoj kompaniji kako bi došli do krajnjeg potrošača (B2B2C) u zasebnoj kategoriji. Budući da ovi brendovi predstavljaju zasebnu funkciju od čistih B2B brendova, rangirane su zasebno. Google je najvrjedniji B2B2C brend na svijetu s vrijednošću B2B brenda od 281,4 milijarde dolara.
Medijski brendovi dominiraju među prvih 10 vrijednosti brendova B2B2C. Amazon je jedini nemedijski brend koji se našao na popisu. Pozicioniran je na drugom mjestu najvrjednijih B2B2C brendova. Vrijednost njegovog brenda oko četvrtine Googleove od 70,6 milijardi dolara.
Društvene mreže, pooput TikTok-a, Instagram-a, LinkedIn-a također čine popis. Na listi se nalaze i tradicionalni mediji poput Warner Bros i Fox. Google je najjači kao i najvrjedniji brend na popisu, s BSI od 93,2 od 100. Matična kompanija Alphabet također posjeduje drugi najjači brend na popisu, YouTube, koji postiže BSI rezultat od 92,7.
Komentirajući nalaze, izvršna direktorica International Advertising Association UK Kirsty Giordani kaže da istraživanje pokazuje “ogroman potencijal” B2B brendova.