uspjeh u poslovanju

Brend je jedna od najvrijednijih imovina koje ima kompanija

Autor: Biznis.ba
Brend je jedna od najvrijednijih imovina koje ima kompanija
Foto: Ilustracija

Kreirati uspješan brend postaje ključ uspjeha savremenog poslovanja, ocijenjeno je na nedavno održanom seminaru "Kreiranje i upravljanje brendom kao faktor razvoja i konkurentnosti u Crnoj Gori". Kako je poručeno, upravo je brend danas jedna od najvrijednijih stvari koje ima jedna kompanija.

Seminar je organizovala Privredna komora Crne Gore, a obuhvatio je problematiku analize identitetskih i percepcijskih obilježja i osobenosti brenda u procesu njegovog profilisanja i pozicioniranja, te kreiranje optimalnih strategijskih odgovora za dugoročno upravljanje brendom i njegovom vrijednošću, sa krajnjim ciljem da se brend vremenom usmjeri sa nacionalnog na globalno područje.

- Danas ćemo poseban akcenat staviti na analizu nivoa razvoja koncepta brenda u Crnoj Gori, te šanse i ograničenja sa kojima se suočava crnogorska privreda i društvo u ovom pogledu. Namjera da se, kroz različte aspekte obrade, pokaže da je u savremenom (digitalnom) dobu brend jedna od najvrijednijih imovina kompanija - istakla je Marga Koković, iz Sektora za obrazovanje i kvalitet u PKCG.

Predavač je bio Boban Melović, profesor na Univerzitetu Crne Gore, rukovodilac na Katedri za Menadžment i marketing na Ekonomskom fakultetu i član Naučnog odbora Univerziteta Crne Gore. Autor ili koautor je pet knjiga, više poglavlja u međunarodnim monografijama i velikog broja naučnih i stručnih radova iz oblasti marketinga, menadžmenta, preduzetništva, brenda i turizma. Posjeduje WorldSkills Europe Expert Certificate, prenosi Ekapija. Dvostruki je dobitnik Priznanja Univerziteta Crne Gore za postignute rezultate i posebne doprinose u razvoju naučno-istraživačkog rada i međunarodnog pozicioniranja (2019, 2020).

Melović se tokom svog predavanja osvrnuo na ključnu ulogu brend menadžmenta u modernom poslovnom okruženju, naglašavajući da je brend postao jedan od najvažnijih faktora u borbi za potrošače.

- Brend danas predstavlja jednu od najvrijednijih imovina kompanija, a njegovo efikasno upravljanje može značajno doprinijeti dugoročnom uspjehu i tržišnoj poziciji preduzeća, bilo na domaćem ili globalnom tržištu - istakao je on.

Naglasio je da je cilj seminara da ukaže na važnost kreiranja i upravljanja brendom, naročito u Crnoj Gori, gdje mnoge kompanije tek razvijaju svijest o značaju ovog poslovnog koncepta.

- Iako crnogorski privrednici prepoznaju važnost brenda, mnoge kompanije su još uvijek u fazi razvoja koncepta brend menadžmenta - rekao je Melović, istakavši da postoji značajan prostor za unapređenje, posebno u korišćenju digitalnih tehnologija i strategija za pozicioniranje brenda na međunarodnom nivou.

On je naveo da, kreirati uspješan brend, koji može da se sa vodećim svjetskim brendovima ravnopravno uključi u borbu za potrošače, na domaćem tržištu, ali i na drugim tržištima, postaje ključ uspjeha savremenog poslovanja. Stoga je namjera da se, kroz različite aspekte obrade, pokaže da je u savremenom, digitalnom dobu brend jedna od najvrijednijih imovina kompanija.

Posebno je istakao sektore koji imaju ključnu ulogu u crnogorskoj privredi, naglasivši napredak turističkog u izgradnji jakih brendova, ali i sve veći značaj IT sektora, poljoprivrede i proizvodnje prehrambenih proizvoda.

Prema njegovim riječima, dok su neka tržišta u regionu već uspostavila jake brendove sa međunarodnom prepoznatljivošću, značajan broj crnogorskih kompanija tek razvija svijest o tome koliko je brend važan u borbi za potrošače, posebno na globalnom nivou. Međutim, uz ubrzani razvoj digitalnih tehnologija, Crna Gora ima potencijal da smanji taj zaostatak.

- Da bi se postigli bolji rezultati na polju brendiranja važna je i institucionalna podrška u koju se moraju uključiti vlade, privredne komore i druge resorne institucije država, ali i privrednici jer su svi na istom zadatku - zaključio je Melović.