
Dok drugi troše milione na reklame koje se vrlo brzo zaborave, Volvo je 2013. pokazao da je dovoljno jedno moćno ostvarenje da se ostavi neizbrisiv trag. Sve se dogodilo zahvaljujući reklami za kamion u kojoj glavnu ulogu ima legendarni Jean-Claude Van Damme.
U spotu pod nazivom „The Epic Split“, Van Damme izvodi savršeno balansiranu špagu između dva kamiona Volvo FM koja se polako voze unazad. U pozadini, potpuna tišina i spokojna numera „Only Time“ pjevačice Enje. Iako izgleda ka’ da je scena montirana, snimljena je u jednom kadru na španskom aerodromu, bez ikakvih digitalnih trikova.
Ključna poruka? Zahvaljujući revolucionarnom sistemu dinamičkog upravljanja, Volvo kamioni nude nevjerovatnu preciznost u vožnji. I to je predstavljeno bez suvišnih tehničkih objašnjenja.
Koliko je to koštalo – i koliko im se isplatilo? Trošak kampanje procjenjuje se na oko 4 miliona dolara, uključujući produkciju, angažman slavnog glumca i distribuciju, prenosi Bankar me. Ipak, rezultati su nadmašili sve prognoze:
The 8 Greatest Ads of All Time & Why They Worked:
— Marketing Nerd (@Marketing_Nerd_) May 28, 2025
1. Volvo (Jean-Claude Van Damme)
Cost: $4M
Results: 48M views in 9 days, $170M in revenue.
Why it worked: Stunning visuals + clear product demonstration. pic.twitter.com/iaGCa9a4J0
- Preko 125 miliona pregleda na YouTube-u u prvih nekoliko sedmica
- Više od 6 miliona puta podijeljena na društvenim mrežama
- Približno 170 miliona dolara dodatnog prihoda za Volvo Trucks
- Ogromno povećanje prepoznatljivosti brenda širom svijeta
- Brojne nagrade, uključujući prestižni Zlatni lav u Kanu
Danas se ova reklama ubraja među najuspješnije u historiji – ne zato što je bila najskuplja, već zato što je bila kreativna, autentična i precizno izvedena. U vremenu kada ljudi često preskaču reklame, Volvo je uspio da stvori nešto o čemu se priča, što se dijeli i pamti, te ova reklama će uvjek biti podsjetnik savršene ideje.