Dublja integracija podataka

Amazon širi svoj oglašivački domet

Autor: Biznis.ba
Amazon širi svoj oglašivački domet
Foto: Arhiv

Amazon jača svoju poziciju na tržištu oglašavanja novim alatima, širom dostupnošću i dubljom integracijom podataka, s ciljem da svoju platformu učini moćnijom i dostupnijom poslovanjima svih veličina. 


Već kao vodeća sila u oblasti maloprodajnih medija i jedno od najposjećenijih odredišta za pretraživanje, Amazon pravi još jedan veliki korak ka širenju dosega i sofisticiranosti svoje oglašivačke platforme.

Ranije ove godine, kompanija je sklopila partnerstva s Disneyjem, Rokuom i Netflixom kako bi integrisala njihove usluge sa svojom demand-side platformom (DSP), čime je istaknula rastući uticaj Amazona u digitalnom ekosistemu – posebno kada se njegova rješenja na strani prodaje kombinuju s tehnologijama za marketing zasnovanim na oblaku.

U drugom kvartalu 2025. godine, Amazonovi prihodi od oglašavanja porasli su za 22% u odnosu na isti period prethodne godine, dosegnuvši skoro 16 milijardi dolara, čime su značajno nadmašili rast maloprodajnog segmenta kompanije, koji je zabilježio porast neto prodaje od 13%. Prema finansijskom izvještaju kompanije, njeno maloprodajno tržište, Prime Video, Twitch i DSP zajedno omogućavaju oglašivačima da dopru do publike koja koristi oglase i broji više od 300 miliona ljudi u Sjedinjenim Državama.

Kako Amazon nastavlja širiti svoju oglašivačku platformu, istovremeno radi i na tome da ekosistem učini pristupačnijim i pogodnijim za saradnju s partnerima, što je centralni cilj ovog najnovijeg ažuriranja. Uvođenjem pojednostavljenog, no-code interface-a (uz naprednije alate za one s iskustvom u SQL-u), kompanija otvara snažne mogućnosti za mnoge male i srednje biznise kojima su ranije takvi alati bili dostupni samo ako su bili registrovani korisnici Amazon Ads-a ili su sarađivali s tehnološkim partnerima trećih strana.

To znači da sada više kompanija može integrisati vlastite podatke prve strane s Amazonovim podacima o kupovini, pretraživanju i streaming aktivnostima, čime se otključavaju dublji uvidi i omogućava efikasnije kreiranje kampanja i izgradnja publike. Ova promjena nadovezuje se na širi Amazonov napor da trgovcima pruži veću kontrolu, uključujući njegov Retail Ad Service, koji im omogućava da upravljaju oglašavanjem direktno na vlastitim web stranicama. Sve to dolazi u ključnom trenutku, jer medijski pejzaž postaje sve fragmentiraniji, a kolačići sve manje pouzdani kao alat za praćenje i ciljanje korisnika.