Najveći sportski događaj

Super Bowl: Kad pola minuta reklama košta 4,5 miliona dolara

Autor: Biznis.ba
Super Bowl: Kad pola minuta reklama košta 4,5 miliona dolara
Foto: Ilustracija

Super Bowl, najveći sportski događaj u SAD, iz godine u godinu ruši rekorde kad je u pitanju TV gledanost, pa je prošlogodišnje izdanje u kojem su Seattle Seahawks pobijedili Denver Bronkose sa 43:8, u prosjeku gledalo 111,5 miliona gledalaca, čime je postao najgledaniji program u historiji SAD.

Nadmašio je Super Bol iz 2012. godine, kada su New York Giantsi savladali New England Patriotse 21:17, a koje je u proseku gledalo 111,3 miliona Amerikanaca.

Prošle godine televizijska kuća Fox je emitovanje 30 sekundi reklamnih spotova naplaćivala po cijeni od četiri miliona dolara, a ove godine reklamni prostor je još skuplji, košta 4,5 miliona dolara za 30 sekundi.

600 kamiona čipsa i 500 bazena piva

U ponedeljak u 00:30 po srednjoevropskom vremenu u „meču nad mečevima“ u Fenixu sastaju se branilac titule Seatle i New England.

Uz Super Bowl, najveći sportski događaj u SAD, naravno da idu i velike brojke, pa se tako procenjuje da su Amerikanci prošle godine za vreme utakmice pojeli oko 22,5 miliona kilograma čipsa, što bi napunilo 600 velikih teretnih kamiona i da su to „zalili“ sa milijardu i 228 miliona litara piva, čime se može napuniti 500 olimpijskih bazena.

Gosti Las Vegasa prošle godine su u kladionicama potrošili 120 miliona dolara kladeći se na Super Bol.

Takođe, procjenjuje se da će ovogodišnja potrošnja vezana uz Super Bowl biti rekordna, pa će Amerikanci tokom vikenda najvećeg sportskog događaja potrošiti čak 14,3 milijarde dolara.

Interesantno je da se preostale ulaznice prodaju po nevjerovatnoj cijeni, u rasponu od 6.500 do 28.888 dolara.